• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

دکوراسیون و چیدمان منزل نوعروس

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > دکوراسیون و چیدمان منزل نوعروس

نوع دکوراسیون منزل نوعروس باید به‌گونه‌ای باشد که هم این زوج‌های جوان را در بدو ورود به زندگی مشترک با هزینه‌های گزافی مواجه نساخته و هم زیبایی را در تمامی ارکانش به نمایش بگذارد. چراکه این زوج‌ها علاوه بر جهیزیه به کرایه تالار عروسی نیز باید بی اندیشند. به همین دلیل تاحدامکان باید هزینه‌های خود را متعادل سازند. بدین ترتیب المان‌های خاصی در چینش وسایل کمک می‌کنند تا منزل یک نوعروس به زیباترین شکل ممکن جلوه‌گری نماید. در اینجا سلیقه عروس خانم‌ها بسیار متنوع است، از طرفی ابعاد منزل و بودجه در دست هر زوج نیز بسیار با یکدیگر متمایز می‌باشد. ازاین‌رو باید در انتخاب نوع وسایل تا سبک و نحوه‌ی چینش بسیار حساس و نکته‌سنج عمل نمایید. بدین ترتیب حسن سلیقه، درایت و تیزنگری بهترین چیدمان منزل نوعروس را برایتان رقم می‌زند. در این مطلب سعی می‌کنیم تا به‌تمامی نکات لازم برای یک چینش اصولی بپردازیم.

راه کارهای سودمند جهت چینش اصولی دکوراسیون و چیدمان منزل نوعروس

برای آنکه بهترین دکوراسیون منزل نوعروس را عرضه نمایید، راه کارهایی را به شما معرفی می‌کنیم. این راهکارها در هر حالت می‌توانند، سودمند بوده و شما را به سمتی بهینه‌تر و به‌صرفه‌تر هدایت نمایند.

راه کارهای سودمند چینش دکوراسیون منزل نوعروساولین راهکار : کمک‌گرفتن از شرکت‌های مربوطه

شرکت‌های بسیاری هستند که می‌توانند به متقاضیان، مشاوره‌های راهگشایی را در جهت چیدمان منزلشان ارائه نمایند. عروس خانم‌ها و آقا دامادهای جوان نیز می‌توانند از خدمات این مجموعه‌ها استفاده نموده و با هزینه‌ای معقول‌تر منزل آینده خود را دیزاین نمایند.

دومین راهکار : الگوبرداری

امروزه تصاویر و مدل‌های متنوعی از دکوراسیون منزل تازه عروسان در سطح وب وجود دارد که با بررسی و ارزیابی آنها می‌توان الگوهایی مناسب را هم‌راستا باسلیقه و توان مالی خود برداشت. تمامی این چیدمان‌ها جذاب و دوست‌داشتنی بوده، به همین دلیل یک مدل یا ترکیبی از آنها می‌تواند، برای شما نیز راه‌گشا باشد.

سومین راهکار : بی‌توجهی به قضاوت‌ها

اگرچه برخی نظرات سودمند هستند، اما اگر بیش از حد درگیر قضاوت‌ها شوید از رسیدن به منزلی آرامش‌بخش با ارکانی محبوب خودتان بازمی‌مانید. پس به‌دور از ترس و دلهره نگاه‌ها و نظرات، سلیقه و خواست مشترک خود و همسرتان را ملاک اصلی قرار داده و به انتخاب دست بزنید. همان‌طور که برای گزینش سالن عقد با مشارکت در نهایت به انتخابی واحد رسیدید.

چهارمین راهکار : خلاقیت و نوآوری

گاهی کمی از بایدونبایدهای دست‌وپاگیر فاصله گرفته و خلاقیت و نوآوری را به بستر زندگی خود وارد سازید. شروع یک زندگی جدید چالشی بزرگ است، پس در انتخاب نوع طراحی منزلتان نیز از همین جسارت کمک بگیرید. در این حین گاهی به طرح‌های خلاقانه‌ای می‌رسید که بسیار عالی و چشم‌نواز هستند و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌سازند.

پنجمین راهکار : انتخاب سبک مناسب

امروزه سبک‌های بسیار زیادی وجود دارند که همگی می‌توانند، یک دکور و دیزاین ایدئال و منحصربه‌فرد را برای این قشر جوان تازه ازدواج کرده و دوستدار زیبایی پدیدآورند. این سبک‌ها از مدرن تا مدیترانه‌ای و صنعتی هرکدام جذابیت خاص خود را دارند. این خواست و نوع طراحی ساختمان شما است که بهترین را برایتان مشخص می‌کند.

آشنایی با انواع سبک‌های رایج در دکوراسیون و چیدمان منزل نوعروس

قبل از آنکه به‌صورت جزئی‌تر به سراغ نوع چیدمان منزل نوعروس بروید، باید در گام نخست سبک موردعلاقه خود را انتخاب نمایید. امروزه سبک‌های مختلفی در دیزاین عروس مورداستفاده هستند که از دیزاین‌های سنتی قدیمی بسیار فاصله دارند. از مهم‌ترین این دیزاین‌ها می‌توان به مدرن، مینیمال، خاورمیانه، صنعتی، فرانسوی و در نهایت تلفیقی اشاره نمود. هرکدام از این طراحی‌ها حال و هوای منزل شما را دگرگون می‌سازند. پس شما باید آن نمونه را که با آن احساس بهتری دارید را گزینش نموده و ارکان دیزاین را نیز بر اساس آن سبک خریداری کنید.

 سبک‌های رایج در دکوراسیون

ویژگی‌های ارکان و اجزای مختلف دکوراسیون منزل نوعروسان

در منزل نوعروسان مانند تمامی منازل دیگر و حتی بیشتر، ارکان و اجزای مختلفی مانند مبلمان، لوستر، فرش و بسیاری موارد دیگر به چشم می‌خورد. هرکدام از این المان‌ها باید از ویژگی‌های خاصی تبعیت نمایند تا در این اثنا بهترین دکوراسیون  منزل نوعروس را شاهد باشیم. بدین ترتیب در این بخش به اصول مهمی که باید برای انتخاب هرکدام از این المان‌ها موردتوجه قرار گیرد، اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های دکوراسیون منزل نوعروسان

اصول انتخاب مبلمان

سبک طراحی، رنگ‌بندی، نوع پارچه و چوب، ابعاد و تعداد مبلمان را دقیقاً متناسب با دیگر اجزای دکور و فضای در دستتان انتخاب نمایید. در این حالت حتی پس از سال‌ها نیز از زیبایی و برازندگی مبل‌های خود کاملاً خرسند هستید.

اصول انتخاب پرده

پرده‌ها بر سردر پنجره‌ها مانند نگهبانانی هستند که هم از کیان و محدوده دید داخل منزل حراست می‌کنند و هم راه ورود هوای تازه، نور و اکسیژن را هموار می‌سازند. ازاین‌رو میزان ضخامت، نوع جنس، وجود یا عدم وجود آستر و مقدار زینتی بودن پرده‌ها بسیار مهم است. خرید پرده‌ها بر اساس معیارهای ذکر شده، سبب می‌شود، آنها بهتر بتوانند وظایف خود را به انجام رسانند.

انتخاب پرده

اصول انتخاب فرش

فرش بیشتر تابع مبلمان است و سعی می‌کند تا با تبعیت از سبک و سیاق مبل‌ها هارمونی بیشتری را در فضا حاکم سازد. بر این مبنا مبلمان اسپرت، فرش‌هایی با همین دیزاین و مبل‌هایی مدرن در کنار فرش‌هایی مدرن بهترین هماهنگی را دارند.

خرید فرش

اصول انتخاب لوازم دکوراتیو

انواع گلدان‌های طبیعی، ظروف کریستالی، تابلوهای کنده‌کاری‌شده، آباژورهای زینتی و تزئینات نقره همگی جزء لوازم دکوراتیو محبوبی هستند که بسیار در چیدمان منزل نوعروسان به چشم می‌خورند. سعی کنید علاوه بر اینکه در انتخاب آنها به‌جانب افراط مایل نمی‌شوید، از نمونه‌هایی روح فزا دارای دیزاینی لطیف و هماهنگ بهره ببرید. تا با تلطیف فضا یک دکوراسیون منزل نوعروس عالی و بی‌نقص را به نمایش بگذارید.

اصول انتخاب لوستر

لوستر نیز یکی از ارکان مهم خانه نوعروسان است که اگر درست انتخاب شود با نورافشانی خود بر جلوه دیگر لوازم موجود نیز می‌افزاید. لوسترها در انواع سقفی برای ساختمان‌های کم‌ارتفاع و در نمونه‌های شاخه‌ای مجلل برای منازل با سقف‌های مرتفع تولید می‌شوند. ملاحظه نمایید تا ابعاد، تعداد لامپ‌ها، طراحی و مدل آن‌ها کاملاً با فضا هماهنگ و هم‌راستا باشد.

انتخاب لوستر

ویژگی‌های دکوراسیون مخصوص خانه تازه عروس

بعد از آن که در مورد جزئیات سخن گفتیم، نوبت کلیات و نحوه چیدمان بخش‌های مختلف منزل می‌رسد. در دکوراسیون منزل نوعروس باید به نحوی چینش بخش‌های متنوع آن از آشپزخانه تا پذیرایی و اتاق‌خواب نیز دقت نمایید. چراکه طراحی‌های اعمال شده، معرف سلیقه عروس خانم بوده، ازاین‌رو نباید هیچ بخشی بدون دیزاین سازی به حال خود رها شود.

نحوه چیدمان منزل نوعروس

اصول چیدمان آشپزخانه

به دلیل کثرت لوازم موجود در آشپزخانه و وجود وسایلی بسیار کاربردی و ضروری در این مکان، به‌راستی باید از قواعد خاصی چون پیروی از نظم، استفاده از انواع شلف‌ها و قفسه‌های نظم دنده و قراردادن اصولی لوازم داخل کابینت‌ها در نحوه قرارگیری این لوازم استفاده شود. در غیر این صورت آشپزخانه ماهیت خدمت‌رسانی خود را ازدست‌داده و نمی‌تواند، پاسخگوی نیاز آتی این خانواده‌ی کوچک در حال شکل‌گیری باشد.

اصول چیدمان اتاق‌خواب

اتاق‌خواب و سرویس چوب مخصوص به آن توانسته یکی از بااهمیت‌ترین بخش‌های منزل خصوصاً برای زوج‌های جوان تلقی شود. توجه به رعایت نورپردازی و میزان شدت و قوت آن، استفاده از رنگ‌های لطیف و پرده‌ها و دکوراتیوهایی تلطیف‌کننده فضا الزامی است.

چگونگی چینش اتاق‌خواب

اصول چیدمان پذیرایی

پذیرایی مکانی پذیرا برای مهمان‌ها تلقی می‌شود. ازاین‌رو علاوه بر وجود المان‌هایی که به‌راحتی مهمان‌ها کمک نماید، باید تزئینات خاص خود را نیز البته با ابعاد کم داشته باشد. بدین ترتیب با رعایت فضای کافی نشیمن می‌توان از انواع مبلمان، فرش، میز نهارخوری و  بسیاری موارد دیگر متناسب با ابعاد فضا بهره برد.

اصول چیدمان سرویس بهداشتی

با کمی صرف خلاقیت حتی می‌توان فضای کوچک و دنج سرویس‌های بهداشتی را نیز متناسب باحال و هوای یک‌خانه تازه‌عروس چید. امروزه تزئینات و چیدمان‌های اختصاصی بسیاری برای این فضا وجود دارند که در طراحی به شما کمک می‌کنند.

طراحی سرویس بهداشتی

ایرادات نابخشودنی در منزل نوعروس

با تمامی دقتی که غالباً به‌منظور چینش دقیق و استاندارد دکوراسیون منزل نوعروس صورت می‌گیرد. ولی بازهم ایراداتی دراین‌بین خودنمایی کرده که به‌کلی دیزاین را تحت‌الشعاع خود به سمتی ناموزون و نازیبا سوق می‌دهند. از مهم‌ترین این ایرادات به چند مورد اشاره می‌کنیم.

ایرادات منزل نوعروس

  • انتخاب مبل‌هایی بزرگ با میزان اشغال فضای بالا
  • چیدمان مبل‌ها و میز تلویزیون بدون توجه به ابعاد و کشیدگی سالن پذیرایی
  • عدم گزینش صحیح ابعاد فرش و امتداد نادرست آن تا کنار دیوار
  • خرید فرش‌هایی با زمینه‌ی تیره و طراحی شلوغ
  • انتخاب اکسسوری‌های اندک و نامناسب یا بسیار بزرگ و حجیم
  • پرده‌هایی طرح‌دار با نورگذری کم و جزئیات زیاد و طراحی‌های نامنظم
  • استفاده از تونالیته رنگی تیره و پالت رنگی دلگیر
  • قراردادن متریال چوب در اولویت‌های بعدی
  • عدم استفاده و ترکیب از عناصر مردانه و زنانه در کنار هم
  • جایگزینی زوایای تند به‌جای اشکال منحنی

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات