• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

نمونه متن‌ های کارت عقد

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > نمونه متن‌ های کارت عقد

اگر نزدیک مراسم عقد و عروسی هستید احتمالاً یکی از کارهایی که به سراغ آن می‌روید پیدا کردن نمونه متن های کارت عقد است. متن‌های زیادی وجود دارد که در کارت دعوت می‌توانند استفاده شوند. اما کدام یک بهتر است؟ اگرچه این موضوع در ابتدای کار بستگی به سلیقه شما دارد. ولیکن مواردی نیز وجود دارد که در عین اینکه باب سلیقه شما باشد متن زیباتری نسبت به سایر متن‌ها محسوب می‌شود.
برای پیدا کردن متن دلخواه و مناسب، نگران نباشید. درست است که این موضوع مهم است اما در عین حال بسیار ساده است. ما نیز شما را در این مسیر راهنمایی می‌کنیم تا با استفاده از متن‌های متنوعی که قرار می‌دهیم بهترین را انتخاب کنید.

متن کارت عروسی عاشقانه

برخی زوج‌ها به متن عاشقانه علاقه بیشتری دارند. آنها دوست دارند همه چیز رمانتیک باشد. فرقی ندارد متن کارت دعوت باشد یا حتی نوع لباس عروسی. آنها توجه ویژه‌ای به سبک‌های عاشقانه دارند و دوست دارند نمود آن را در تمام جزئیات عروسی به نمایش بگذارند.

همچنین سالن عقدهای مختلف را ببینید: محضر عقد

این سبک همواره دوست‌داشتنی بوده و هست. افراد همواره به تم عاشقانه توجه زیادی نشان می‌دهند و از آن لذت می‌برند. شما می‌توانید برای پررنگ‌تر کردن مفهوم عشق در زندگی خود، از انواع شعرها و متن‌های عاشقانه استفاده کنید. ما با جمع‌آوری بهترین متن های کارت عقد در این زمینه کار شما را ساده‌تر کردیم تا بهترین را انتخاب کنید.

قلب من شاید تپیدن را فراموش کند ولی دوست داشتن تو را هرگز.

باز کن پنجره را/ من تو را خواهم برد/ به سر رود خروشان حیات/ آب این رود به سرچشمه نمی‌گردد باز.

خانه‌ای می‌سازیم/ در بلندای بهار/ بر درخت احساس/ روی گلبرگ گل نسترنی/ که از آن عشق خدا می‌روید.

مگر می‌شود تو را داشت و بهشت روی زمین را احساس نکرد. بهشت همین جا است که تو می‌خندی

آری، اغاز دوست داشتن است/ ما به پایان دگر نیاندیشیم/ گرچه پایان راه ناپیداست/ که همین دوست داشتن زیباست.

معاشران گره از زلف یار باز کنید/ شبی خوش‌ست بدین قصه‌اش دراز کنید

حضور خلوت انس است و دوستان جمع‌اند/ و ان یکاد بخوانید و در فراز کنید.

محفلی ساخته‌ای/ روشن از پرتو مهر/ سایبانش گل سرخ/ بی‌ریا همچو سپهر/ ما در این محفل انس/ در عبادتگه نورانی خود/ شوق روحانی دیدار تو در دل داریم.

آغاز می‌کنیم زیستن را، پیوستن و یکی شدن را/ لطف حضور شما در این جشن مایه شادی ما خواهد بود.

عاشقی را چه نیاز است به توجیه و دلیل/ که تو ای عشق همان پرسش بی زیرایی.

گل در بر و می در کف و معشوق به کام است/ سلطانم جهانم به چنین روز غلام است

گو شمع میارید در این جمع که امشب/ در مجلس ما، ماه رخ دوست تمام است

امشب، شب آن دولت بی‌پایان است/ دل در پی دیدار رخ جانان است

یاران همه جمع‌اند در این محفل شاد/ شب نیست، عروسی خداجویان است

همه بر سر زبانند و تو در میان جانی/ به از این چه شادمانی/ که تو جانی و جهانی

متن کارت عروسی کلاسیک

متن کلاسیک

شاید سؤال پیش بیاید متن کلاسیک به چه معنا است و شامل چه نوع از متن‌های کارت عقد می‌شود؟ جواب این سؤال ساده است و اگر بخواهیم یک مفهوم کلی از آن بگوییم همان متن‌های سبک قدیمی هستند. این متن‌ها می‌توانند نثر یا شعر از نویسندگان و شاعران بزرگ و… باشند. متن‌های کلاسیک بسیار زیبایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در کارت دعوت استفاده کنید.
این متن‌ها اصولاً کاربرد رسمی‌تری دارند و برای افرادی که دوست دارند همه چیز رسمی و شیک باشد این نوع متن می‌تواند ایده بسیار مناسبی باشد. شما می‌توانید از بین متن‌های متنوع کلاسیک متن یا شعری را که باب سلیقه شما است انتخاب کنید و برای کارت دعوت استفاده نمایید.

متن کارت عروسی از اشعار حافظ

احتمالاً کمتر کسی باشد که اشعار فوق‌العاده زیبای حافظ را دوست نداشته باشد. اگر خودتان هم غزلیات حافظ را ورق بزنید حتماً شعرهای عاشقانه بسیاری را در آن پیدا خواهید کرد. می‌توانید در حین فال گرفتن نیز این کار را انجام دهید. چه بسا که مناسب‌ترین شعر برای کارت دعوت در فال شما بیفتد. این اشعار کلاسیک هرگز زیبایی خود را از دست نخواهند داد.
شما حتی اگر سی سال دیگر به متن کارت دعوت خود نگاه کنید از زیبایی آن مشعوف خواهید شد. پیشنهاد ما به شما این است که حتماً این به اشعار حافظ نیز نیم نگاهی داشته باشید. اگر هم برای شما سخت است که کل غزلیات را زیر و رو کنید نگران نباشید. ما در این جا برخی از بهترین اشعار او را به عنوان نمونه متن های کارت عقد آورده‌ایم تا از بین بهترین آنها انتخاب کنید.

  • ندارم دستت از دامن به جز در خاک و آن دم هم/ که بر خاکم روان گردی بگیرد دامنت گردم

  • مرا از توست هر دم تازه عشقی/ تو را هر ساعتی حسنی دگر باد

  • از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر/ یادگاری که در این گنبد دوّار بماند

  • در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع/ شب‌نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع

  • سایه معشوق اگر افتاد بر عاشق چه شد/ ما به او محتاج بودیم او به ما مشتاق بود

  • خیال روی تو در هر طریق همره ماست/ نسیم موی تو پیوند جان آگه ماست

  • سرفرازم کن شبی از وصل خود ای نازنین/ تا منور گردد از دیدارت ایوانم چو شمع

  • جز نقش تو در نظر نیامد ما را/ جز کوی تو رهگذر نیامد ما را

  • حافظ شب هجران شد/ بوی خوش وصل آمد/ شادیت مبارک باد/ ای عاشق شیدایی

  • روی تو مگر آینه لطف الهی‌ست/ حقا که چنین است و در این روی و ریا نیست

  • بیا تا حال یکدیگر بدانیم/ مراد هم بجوییم ار توانیم

چه چیزهایی روی کارت دعوت نوشته شود؟

حال که توانستید متن کارت دعوت خود را انتخاب کنید بهتر است سراغ بخش‌های دیگر آن بروید. علاوه بر این متن زیبا چیزهای دیگری روی کارت دعوت نوشته می‌شود. در متن های کارت عقد، لازم است آدرس تالار یا جایی که مراسم برگزار می‌شود نوشته شود. می‌توانید بخواهید از فونت‌های زیبا و تحریری برای این کار استفاده شود.
همچنین زمان شروع مراسم و زمان پایان مراسم معمولاً روی کارت عروسی نوشته می‌شود. برخی افراد زمان پایین مراسم را به صورت «تا پاسی از شب» یا «تا نیمه شب» نیز می‌نویسند. اسم عروس و داماد نیز که نیازی به گفتن ندارد و روی هر نوع کارت دعوتی نوشته می‌‍شود. می‌توانید یک پیام خوشامدگویی در انتهای متن بنویسید. برای مثال می‌توانید بنویسید: (با حضورتان در مراسم باعث دلگرمی ما خواهید شد.)
انواع مختلفی از متن‌ها برای دعوت مهمانان وجود دارد که می‌توان روی کارت دعوت نوشت. این نوشته‌ها می‌تواند رسمی یا غیررسمی باشد و بستگی به سلیقه شما و تم کلی کارت دعوت دارد.

مطلب مرتبط: تالار تهران

موارد مهم در کارت دعوت

متن‌ های پیشنهادی دیگر برای کارت عقد

اکنون که با انواع متن‌ها آشنا شدید شاید بد نباشد ترکیبی از تمام این متن‌ها و اشعار را برای شما بیاوریم. در ادامه با انواع دیگر نوشته‌های مناسب کارت دعوت آشنا می‌شویم.

  • آری آغاز دوست داشتن است/ گرچه پایان راه ناپیداستمن به اتمام دگر نیندیشم/ که همین دوست داشتن زیباست

  • در قصر بلور دل‎هایمان، پیوند همیشه سبز خود را جشن می‌گیریم و کلبه عشقی می‌سازیم میان باغ فرداها/ زینت قصرمان دو چندان می‌شود با حضور شما.

  • تو مرا می‌فهمی/ من تو را می‌خواهم/ و همین ساده‌ترین قصه یک انسان استتو مرا می‌خوانی/ من تو را ناب‌ترین شعر زمان می‌دانم/ و تو هم می‌دانی/ تا ابد در دل من می‌مانی

  • به سنت عشق گرد هم می‌آییم/ آنجا که دوست داشتن تنها کلام زندگی‌ست

  • ما با هم اسم‌های خود را روی شن و ماسه‌ها نوشتیم/ و امواج دریا آن‌ها را شستآن‌ها را روی قلب‌هایمان نوشتیم/ تا برای همیشه آن جا بماند

نمونه متن های کارت عقد زیاد هستند ولی ما سعی کردیم بهترین آنها را که در بالا ذکر شد جمع‌آوری کنیم.

کارت دعوت آنلاین بگیرید

اگر از پیروان سبک مدرن هستید احتمالاً از ایده آنلاین بودن کارت دعوت نیز استقبال می‌کنید. در این روش دیگر نیازی به استفاده از کاغذ و سایر ملزومات فیزیکی نیست. همه چیز بر روی یک لینک طراحی و قرار می‌گیرد. شما می‌توانید لینک اختصاصی کارت دعوت خود را برای دوستان و آشنایان ارسال کنید و از این طریق آنها را به مراسم دعوت کنید.

متن کارت عقدهمچنین می‌توانید گزینه‌ای را روی همان لینک قرار دهید تا افرادی که می‌خواهند به مراسم بیایند تأییدیه خود را اعلام کنند. این سبک جدید نیز طرفداران خود را دارد و بسیاری از افراد نیز این روش را می‌پسندند. شما در این روش محدودیتی برای انتخاب متن ندارید. می‌توانید هر طرح و هر متنی را که دوست دارید سفارش دهید. همچنین این امکان وجود دارد تا آپشن‌های مختلفی را روی کارت دعوت دیجیتال خود به کار ببرید تا جذاب‌تر باشد.

جمع‌ بندی

سعی کنید در انتخاب متن کارت عروسی زیاد به خود سخت نگیرید. اشعار بسیار زیبای زیادی وجود دارند که شما می‌توانید به دلخواه یکی از آنها را که بیشتر به دلتان می‌نشیند انتخاب کنید. لازم به استفاده از اشعار پیچیده نیست ولی اگر از این سبک نوشته‌ها لذت می‌برید همان را انتخاب کنید.
متن های کارت عقد اگر به زیبایی استفاده شوند احساس خوبی را به مهمانان شما که کارت را دریافت می‌کنند انتقال می‌دهند. متن کارت دعوتی که هر گاه فردی آن نوشته را ببیند یاد شما بیفتد. امیدواریم کارت دعوت عروسی شما به زیباترین حالت ممکن طراحی و زیباترین متن روی آن نوشته شود.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات