• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

چگونه بهترین تاریخ عروسی را انتخاب کنیم؟

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > چگونه بهترین تاریخ عروسی را انتخاب کنیم؟

به دیگر مقالات تالار عروسی خوش آمدید، یکی از دغدغه های افراد قبل از عروسی انتخاب بهترین تاریخ عروسی است. بسیاری از افراد دوست دارند تاریخ مناسبی را برای عروسی خود انتخاب کنند و به انتخاب زمان مناسب اهمیت زیادی می دهند. برخی از افراد مذهبی دوست دارند عروسی خود را در اعیاد مذهبی مانند عید فطر، نیمه شعبان و … برگزار کنند.
برخی دیگر دوست دارند در روزهای تاریخی مربوط به ایران باستان مراسمی برگزار کنند. دیگرانی هستند که صرف نظر از همه این موارد فقط به این موضوع اهمیت می دهند که روز تعطیل رسمی است. زیرا در این صورت اکثر مهمانان امکان شرکت در مراسم را خواهند داشت. در این مقاله تمام این موارد را بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین تاریخ را انتخاب کنید.

بهترین فصل برای برگزاری مراسم عروسی

وقتی نوبت به زمان تاریخ عروسی می رسد، همه ممکن است برخی از فصل ها را از دایره انتخاب خود حذف کنند. از جمله فصل هایی که ممکن است از لیست خود حذف کرده باشید تابستان و زمستان است. اما پیشنهاد ما به شما یک تصمیم ساده تر و کاربردی تر است. اگر دوست دارید جشن عروسی خود را در فصل تابستان برگزار کنید، بهتر است در ماه این فصل که گرمای کمتری دارید جشن بگیرید.
اگر می خواهید عروسی خود را در زمستان برگزار کنید، بهتر است در روز و ماه زمستانی برگزار کنید که سرمای آزاردهنده ای نداشته باشد. بنابراین انتخاب بهترین تاریخ عروسی از نظر فصل، روزی از سال است که شرایط آب و هوایی مناسب تری دارد. این کاملا به شما بستگی دارد که در چه فصلی می خواهید مراسم را برگزار کنید.
اما در انتخاب خرما دقت کنید تا جشن زیباتر و باکیفیتی داشته باشید.

فصل عروسی

تعطیلات را برای عروسی انتخاب کنید

یکی از نکات مهمی که برای عروسی باید در نظر داشت این است که تاریخی را انتخاب کنید که معمولاً مردم سر کار نمی روند. مثلا پنجشنبه و جمعه از جمله روزهایی هستند که تقریبا اکثر مردم ایران مرخصی هستند. بنابراین، به احتمال زیاد افراد بیشتری می توانند در رویداد شما شرکت کنند.
به خصوص اگر از شهرها یا مکان های دور مهمان دارید رعایت این موضوع مهم است. مزیت مهم دیگر این است که مهمانان در مراسم شما کمتر خسته خواهند شد. زیرا آنها می توانند به اندازه کافی در خانه استراحت کنند و سپس در مهمانی شما شرکت کنند.
همچنین از آنجایی که اکثر خانم ها برای مراسم عروسی به آرایشگاه مراجعه می کنند، نگران زمان انجام این کار نخواهند بود. در واقع، آنها می توانند بدون استرس و بدون نگرانی در مورد دیر رسیدن به مراسم، در آرایشگاه حاضر شوند. البته تعطیلات معمولا شلوغ تر از روزهای دیگر سال است.
تنها مشکل این تاریخ ها ترافیکی است که مهمانان ممکن است در آن گیر کنند، اگر این قسمت را در نظر نگیریم، از جهات دیگر انتخاب تعطیلات می تواند یک انتخاب ایده آل برای زمان عروسی باشد.

یک مناسبت خاص برای تاریخ عروسی انتخاب کنید

یکی دیگر از ایده های بسیار خوب به عنوان بهترین تاریخ عروسی، انتخاب یک تاریخ خاص است. این کاری است که بسیاری از مردم انجام می دهند. برای انتخاب تاریخی مناسب و در عین حال هر دوی شما (عروس و داماد) می توانید با هم مشورت کنید. مراسم عروسی مختلفی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
شما می توانید با توجه به سلیقه و معیارها و باورهای رایج خود یکی از مناسبت ها اعم از تاریخی، مذهبی و … را انتخاب کنید. در مرحله بعد، به شما خواهیم گفت که چه مناسبت هایی را می توانید برای تاریخ عروسی خود در نظر بگیرید.

عروسی

روزهای تاریخی کهن را انتخاب کنید

تاریخ های تاریخی باستانی از جمله ایده های جذاب تاریخ عروسی هستند. در گذشته ما ایرانی ها رویدادهای زیادی داشته ایم که هنوز هم در بسیاری از مناطق برگزار می شود. اگر به تاریخ علاقه دارید و از تعطیلات باستانی لذت می برید، یکی از این تعطیلات را به شما پیشنهاد می کنیم. از زمان ایران باستان جشن های زیادی برگزار شده است.
معروف ترین جشنی که امروز همه ایرانیان در سراسر جهان آن را جشن می گیرند، نوروز است. این جشن که مملو از نمادهای شاد و نشاط آور است می تواند انتخاب زیبایی برای تاریخ عروسی باشد. البته نوروز تنها جشنی نیست که از ایران باستان باقی مانده است. جشن های دیگری نیز وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

  • فروغان
  • اربیدهشتگان
  • ژوئن
  • تیرگان
  • متولیان
  • شهریورگان
  • مهرگان
  • آبانگاه
  • آذرگان
  • دیگان
  • بهمنگان
  • سپندارمذگان
  • ساده
  • یلدا
  • ساده
  • جشن النصره
  • و…

بنابراین همانطور که مشاهده کردید اعیاد زیادی از ایران باستان وجود دارد که هر کدام نمادی از عشق، صفا، شجاعت، فروتنی و … هستند، بنابراین بهترین تاریخ برای عروسی می تواند هر روز در ایران باستان باشد.

جشن یلدا

انتخاب اعیاد مذهبی برای تاریخ عروسی

این گزینه برای افرادی است که اعتقادات مذهبی بیشتری دارند و دوست دارند مراسم خود را در این اعیاد خاص برگزار کنند. اعیاد مذهبی زیادی در دین وجود دارد که هر کدام می تواند انتخاب خوبی برای تاریخ عروسی باشد. لازم به ذکر است که بهتر است در این مواقع عروس و داماد هر دو به اشتراک گذاشته و با توافق یکدیگر تاریخ را انتخاب کنند.
مثلاً فقط عروس یا فقط داماد ممکن است مذهبی باشد، اما طرف مقابل هم مشکلی با برگزاری عروسی در تاریخ اعیاد مذهبی ندارد. در این صورت می توانید با خیال راحت بهترین تصمیم را برای رویداد خود بگیرید. هدف این است که هم عروس و هم داماد از این انتخاب راضی و خوشحال باشند و هیچکس ناامید نشود.
از اعیاد اسلامی می توان به عید غدیر، عید قربان، عید فطر و نیمه شعبان اشاره کرد که بیش از سایر مناسبت ها شهرت دارد. برای سایر ادیان، مانند مسیحیان، هر فردی می تواند در یکی از مناسبت های مربوطه، مانند تولد مسیح، مراسم عروسی برگزار کند.

انتخاب تاریخ تولد برای عروسی

آیا تا به حال تصمیم گرفته اید که بهترین تاریخ عروسی شما چیست؟ اگر هنوز به نتیجه دلخواه برای انتخاب زمان مناسب نرسیده اید، شاید بد نباشد به روز تولد عروس یا داماد فکر کنید. از آنجایی که تولد یک روز فرخنده محسوب می شود و نمادی از زندگی جدید است، می توان آن را برای عروسی نیز انتخاب کرد.
زیرا ازدواج مانند زندگی و تولد دوباره است و می توانید شروعی زیبا داشته باشید. بسیاری از افراد روز تولد خود را برای تاریخ عروسی خود انتخاب می کنند و تولد و عروسی خود را همزمان جشن می گیرند. البته برخی از افراد این ایده را نمی پسندند و ترجیح می دهند زمان عروسی یک تاریخ خاص باشد که جدا از تولد یا حتی یک تعطیلات خاص باشد.
در هر صورت این ایده نیز طرفداران خود را دارد و افراد زیادی از این ایده استقبال می کنند.

مشکل انتخاب چند تعطیلات بزرگ برای تاریخ عروسی

در مطالب بالا به مزیت های انتخاب تاریخ عروسی در برخی اعیاد اشاره کردیم. حال می خواهیم مشکل این تعطیلات را برای عروسی ها توضیح دهیم. عیب بزرگ برگزاری جشن عروسی در تعطیلات این است که معمولاً در این روزها شلوغ تر از حد معمول است. این امر باعث ترافیک بیش از حد و آشفته و به تعویق افتادن بسیاری از امور عروسی می شود.
برای مراسم عروسی باید کارهای زیادی انجام دهید. از رزرو تالار عروسی گرفته تا قرار آرایشگاه، عکاسی، تهیه لباس و خرید سایر جزئیات زمان بر است. حال تصور کنید که آماده سازی و برنامه ریزی همه این موارد مصادف با روزهای شلوغ تر از همیشه است. این اتفاق ممکن است کمی برنامه شما را به هم بزند و برخی از امور شما به موقع انجام نشود.
به همین دلیل نمی توان روز خاصی را به عنوان بهترین تاریخ عروسی معرفی کرد. زیرا با توجه به شرایط هر فرد، روز مناسب برای عروسی می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. با این حال، اگر عروسی را زودتر انجام دهید، لازم نیست زیاد نگران آن باشید.
اگر برنامه ریزی دقیقی دارید فقط باید نگران ترافیک باشید که با حرکت زودتر به مقصد این مشکل حل می شود.
خبر خوب این است که همه تعطیلات اینقدر شلوغ نیستند. به عنوان مثال فقط عده ای در ایران جشن های ایران باستان را جشن می گیرند که قبلا برای شما توضیح دادیم. البته جای تاسف دارد که به اعیاد اصیل ایرانی آنطور که باید جدی گرفته نمی شود. اما در هر صورت این موضوع برای شما مفید خواهد بود.

با انتخاب برخی از تاریخ ها کمتر پرداخت کنید

اگر زمان خاصی برای عروسی خود ندارید و از برگزاری مراسم خود در یک روز خاص بدتان نمی آید، می توانید از تخفیف استفاده کنید. بسیاری از سالن ها در تاریخ های خاصی تخفیف می دهند و شما می توانید با هزینه کمتر سالن را رزرو کنید. این تخفیف ها معمولا فصلی هستند و تاریخ هایی هستند که افراد کمتری برای عروسی انتخاب می کنند.
در نتیجه می توانید بدون دردسر و با هزینه کمتر از امکانات معمول استفاده کنید انجمن عروسی در آن تاریخ استفاده کنید. اگر بودجه کمتری برای عروسی دارید و در عین حال می خواهید مراسمتان به خوبی برگزار شود، استفاده از این سبک از تخفیف ها ایده بسیار خوبی است.

نکاتی برای انتخاب تاریخ عروسی

همانطور که می بینید، ایده های زیادی برای بهترین تاریخ عروسی وجود دارد که می توانید در مورد آنها فکر کنید. هیچ روز بهتری برای انتخاب عروسی شما وجود ندارد. مهم این است که شما آن تاریخ را دوست دارید. تنها چند نکته وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • بهتر است تاریخ عروسی را طوری انتخاب کنید که همزمان یا چند روز قبل از عروسی یکی دیگر از نزدیکانتان نباشد.
  • بهتر است بین تاریخ نامزدی و عروسی تان فاصله مناسبی وجود داشته باشد. نه خیلی نزدیک یا خیلی دور از زمان نامزدی.
  • بهتر است تاریخی را انتخاب کنید که برای مهمانان مشکلی ایجاد نشود.
  • اگر فردی از اقوام نزدیک شما به تازگی فوت کرده است، بهتر است مراسم را حداقل چهل روز بعد از آن زمان برگزار کنید.

نکات تاریخ عروسی

امیدوارم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در انتخاب تاریخ عروسی سلیقه های زیادی وجود دارد. پس سعی کنید در انتخاب تاریخ خیلی سخت گیری نکنید. مهم این است که در آینده بتوانید آن روز را به خوبی به خاطر بسپارید. فرقی نمی کند تاریخی که انتخاب می کنید روز تولد باشد، یک جشن باستانی یا مذهبی یا یک روز معمولی.
اما تاریخ مناسبی را ابتدا برای خود و سپس برای مهمانانتان انتخاب کنید تا همه بتوانند این مراسم را با شما جشن بگیرند.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات