• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

پروتکل های بهداشتی سالن ها

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > پروتکل های بهداشتی سالن ها

چند سالی است که بیماری ویرانگر کرونا بر تمام جهان حاکم شده و امور کشورهای جهان را مختل کرده است. برای این منظور پروتکل های بهداشتی سالن ها ایجاد شد. انتشار این ویروس بدنام محدودیت های زیادی را برای مشاغل ایجاد کرد. تالارهای پذیرایی و باغ تالارها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از آنجایی که تالارهای پذیرایی تعداد زیادی از مردم را در یک مکان کوچک جمع می‌کنند، کسب‌وکارهای پرخطر محسوب می‌شوند و می‌توانند شیوع ویروس کرونا را به میزان قابل توجهی تسریع کنند.

به همین دلیل تالارهای عروسی برای مدتی طولانی بسته بودند. بازگشایی این سالن ها پس از ماه ها به صورت مشروط انجام شد. اصناف پروتکل های بهداشتی خاصی را برای سالن ها تدوین کردند. تنها با استفاده از این پروتکل ها بود که تالارهای پذیرایی می توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.

در ادامه پروتکل های بهداشتی اعلام شده برای بازگشایی تالارهای پذیرایی و تالارها و باغ های جدید را به اطلاع شما خواهیم رساند. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بازگشایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها

از ابتدای اسفند 1377 تا کنون که در سال 1401 هستیم، بیش از دو سال است که کرونا کم و بیش در جهان و کشور جولان شیوع پیدا کرده است. این بیماری خسارات زیادی به مجالس عروسی و همچنین خانواده زوج ها، کارمندان تالار، تالار داران و کلیه مشاغل مرتبط با مراسم عروسی مانند آتلیه، مزون و آرایشگاه وارد کرده است.

همچنین ببینید: تالار عروسی تهران

آسیب های ناشی از کرونا برای سالن ها

از آسیب های وارد شده به تالار عروسی در دوران کرونا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعطیلی تالارهای عروسی، کارمندان تالارها را بیکار و برای تامین مخارج زندگی روزمره خود و خانواده با مشکلات عدیده ای مواجه کرد.
  • تالارهای پذیرایی، باغ تالارها و صاحبان تالارها در جریان ویروس کرونا آسیب‌های شدیدی از جمله ورشکستگی را متحمل شدند.
  • بازگرداندن تمام ودیعه هایی که تالارها از مشتریان خود گرفتند باعث شد تا آنها متضرر شوند. چون با پول ودیعه مراسم خود را آماده کرده بودند.
  • عروسی بسیاری از زوج ها به تعویق افتاد و این امر مشکلات زیادی را برای آنها و خانواده هایشان به همراه داشت.

اما مشکلات بیماری کرونا باعث تعطیلی سالن ها شد. سلامت مردم موضوع مهمی بود که باعث شد در اوج شیوع ویروس کرونا، مرغداران مجبور به تعطیلی مراکز خرید شوند.

البته تعطیلی سالن ها مانع ازدحام جمعیت و به طور کلی برگزاری مراسم شلوغ نشد. بسیاری از خانواده ها مراسم خود را در خانه و باغ خود برگزار می کردند. این جمعیت زیاد یکی از عوامل انتشار ویروس در طول ویروس کرونا بود. از سوی دیگر برخی دفاتر ازدواج و تالارهای عروسی نیز مجالس عقد و نامزدی برگزار می کردند.

برگزاری این مراسم در منزل به مراتب خطرناکتر از برگزاری مراسم در تالار بود و باعث شیوع بیشتر بیماری می شد. دلیل این امر عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در منازل بود. تالارها با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا و رعایت فاصله اجتماعی بین مهمانان، رویدادها را برگزار می کنند و شیوع بیماری را کنترل می کنند.

با توجه به کاهش خسارات وارده به اقشار مختلف به دلیل تعطیلی سالن ها و جلوگیری از برگزاری مراسم در مکان های کوچک و خصوصی، ستاد مبارزه با کرونا با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی اجازه بازگشایی سالن ها را داد.

البته لازم به ذکر است که این بازگشایی تنها در مناطق آبی و زرد از نظر وضعیت کرونا و تنها با 50 درصد ظرفیت تالارهای پذیرایی و باغ تالارها صورت گرفت. با گذشت زمان و زیاد شدن شهرهای آبی و زرد بیشتر سالن ها شروع به کار کردند.

همچنین ببینید: تالار تهران

اعلام پروتکل های بازگشایی انجمن

در تاریخ 16 خرداد 1398 آقای خسرو ابراهیمی نیا رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در خصوص آخرین تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی تالارهای پذیرایی و… باغ تالارها عنوان کرد:

وی افزود: اتحادیه پروتکل های پیشنهادی خود را برای بازگشایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کرده است و قرار است ستاد ملی کرونا پروتکل های پیشنهادی را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کند و امیدواریم مناسب باشد. با بررسی های انجام شده اقداماتی برای بازگشایی سالن ها انجام خواهد شد و البته سالن داران محترم نیز با رعایت جزئیات پروتکل های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را به دقت اجرا خواهند کرد.

همچنین ببینید: تالارهای مشهد

پروتکل های بهداشتی برای سالن تنظیم شد

  1. بازگشایی سالن ها فقط در مناطق زرد و آبی صورت گرفت که از نظر ویروس کرونا کم خطر هستند.
  2. تالارهای پذیرایی و باغ تالارها باید فقط به اندازه 50 درصد ظرفیت سالن خود میهمان بپذیرند.
  3. تعداد صندلی های دور هر میز باید نصف وضعیت عادی باشد. فاصله مناسب بین صندلی های هر میز نیز مهم است.
  4. میزهای سالن باید با فاصله مناسب چیده شوند.
  5. سالن غذاخوری و آشپزخانه باید مرتباً کاملاً ضدعفونی شوند.
  6. تمامی مواد غذایی باید توسط سالن به خوبی شسته و ضدعفونی شوند.
  7. کلیه کارکنان و پرسنل تالارها و باغ تالارها موظف به انجام منظم تست کرونا هستند. فقط در صورت منفی بودن تست کرونا اجازه فعالیت در تالار و مراسم را دارند.
  8. کلیه کارکنان سالن هنگام کار باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.
  9. پذیرایی از سالن ها به هیچ عنوان نباید سلف سرویس باشد. زیرا در پذیرش سلف سرویس، ازدحام در صف ها اتفاق می افتد. این موضوع خود می تواند عاملی برای شیوع ویروس کرونا باشد.
  10. غذا باید به صورت پرس یک نفره سرو شود.
  11. برای سرو باید از ظروف یکبار مصرف استفاده کرد.
  12. زمانی که میهمانان وارد سالن می شوند باید با استفاده از دستگاه تب سنج یک معاینه عادی انجام شود.
  13. در طول مراسم، پرسنل باید مراقب باشند که فاصله مناسب بین مهمانان رعایت شود.

شرط ادامه فعالیت تالارها

با وجود تثبیت شرایط بیماری کرونا در ایران و کاهش تعداد مبتلایان و فوتی ها، همچنان رعایت پروتکل ها و مقررات بهداشتی ضروری است. زیرا همیشه احتمال بازگشت شرایط قرمز و زنان سوزان کرونا وجود دارد.

در نهایت در شرایط خطرناک کنونی جهان که هزاران نفر بیمار می شوند و جان خود را از دست می دهند، ادامه روند مثبت و کاهشی کرونا در ایران تنها با رعایت نکات بهداشتی امکان پذیر است تا خسارات قبلی برای مردم رخ ندهد. سالن ها و مردم پس بیایید با رعایت نکات بهداشتی و عدم شرکت در مهمانی ها و عروسی ها در صورت داشتن علائم به پیشگیری از شیوع این بیماری کمک کنیم.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات