• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

موضوعات مهم دوران نامزدی

تشریفات عروسی > جشن نامزدی > موضوعات مهم دوران نامزدی
موضوعات مهم دوران نامزدی

زمان و دوران نامزدی engaged یکی از بهترین لحظات زندگیتان می باشد که با شخصی که قصد ازدواج و اشنایی با او را دارید سپری می شود یا اینکه بیشتر شبیه به یک آزمون و خطای ارتباطی تبدیل می شود. سوالات و تصوراتی که در این چند ماه نامزدی در ذهنتان است، می تواند تا اندازه ای آینده ای که قرار است وارد آن شوید را پیش بینی نماید. در ازدواج های امروزی، دوران نامزدی را به دو بخش مدت زمان آشنایی و مدت زمان رسمی ‌شدن رابطه و عروسی تقسیم می‌کنند.

مدت آشنایی شما چقدر بوده است؟

قبل از ازدواج و برگزاری مراسم عروسی حتما باید از همدیگر شناخت کافی داشته باشید. این مدت می بایست حداقل 7 الی 9 ماه باشد. از این رو بهتر است  با توجه به فرهنگ خانواده ها دوران نامزدی قبل از خواستگاری انجام شود و زوجین به شناخت کافی و نسبی نسبت به هم رسیده باشند. در صورتی که این امکان وجود ندارد می‌توانید در دوران نامزدی به این آشنایی و شناخت دست پیدا کنید. در واقع اگر دوران دوستی شما خیلی طولانی بود، می‌توانید دوران  و جشن نامزدی را بنا به شرایط کوتاه کنید.

بر خلاف ازدواج های مدرن و امروزی، در ازدواج‌های سنتی در مواقعی که هیچگونه زمینه آشنایی و دوستی پیش از خواستگاری وجود نداشته باشد، مشاوران خانواده پیشنهاد می کنند دوران نامزدی بیشتر از شش ماه به طول بیانجامد تا قبل از ازدواج و زندگی مشترک و زیر یک سقف رفتن آشنایی خوبی نسبت به اخلاق و تفکرات هم به دست آورند.

اعتماد به همدیگر

طرفین باید به هم اعتماد کافی داشته باشند. اگر شما به راستگویی، وفاداری، محبت و یا هر چیز دیگر شخص مقابلتان اعتماد نداشته باشید، پس قطعاً رابطه موفقی نخواهید داشت. بهترین روابط با اعتمادی عمیق شروع می شوند و حتی زمانی که مشکلاتی بوجود می آیند، این اعتماد آنقدر قوی است که آنها را کنار هم نگه می دارد.

در دوران نامزدی خانواده‌های زوجین و عروس و داماد در فکر تهیه خانه، تکمیل جهیزیه و هماهنگی های عروسی نیز هستند. جوانان در این حین ممکن است سر راهشان با مشکلات مالی مواجه شوند و با توجه به این مشکلات نتوانند شرایط را برای شروع زندگی مشترک فراهم نمایند. در اینگونه شرایط نباید سختگیری هایی را انجام داد و خانواده ها با درک متقابل کمک نمایند تا زوجین بتوانند بدون توجه به مشکلات، زندگی خود را در آرامش شروع کنند.

از شخص مقابل انتظار نداشته باشید تا ذهن شما را بخواند و بداند در ذهن شما چه می گذرد. نباید هیچ انتظاری از کسی داشته باشید، مگر اینکه آن را به او بفهمانید. اطمینان پیدا کنید که طرف مقابلتان می داند که از رابطه چه انتظاراتی دارید. او باید نظرات شما را درمورد مسائل مختلف بداند. این امر به او کمک می کند با احتیاط دربرابر شما رفتار نماید.

احساسات خود را نشان دهید

یکی از بدترین اتفاق هایی که در یک رابطه ممکن است رخ دهد این است که با شخص مقابلتان بازی کنید. باید مطمئن شوید که طرفتان احساس می کند که دوستش دارید. ممکن است از دست او خوشحال یا عصبانی باشید، اما این مسئله فقط مهم است که او احساس کند که واقعاً دوستش دارید و او باید احساسات شما را کاملا بداند و دچار سوءتفاهم نشود.

در چه سنی ازدواج می کنید؟

این موضوع که زوجین 20 سال سن دارند و یا دو فرد 40 ساله در حال ازدواج با هم هستند بسیار مهم تلقی می‌شود. جوان تر ها می‌توانند در دوران نامزدی به رشد بهتری در فکر و اندیشه برسند تا بتوانند بعد از عروسی از مشکلات به راحتی عبور کنند. اگر زوجین جوان در دوران دانشجویی به سر می برند می توانند بعد از اتمام تحصیل و دوران دانشجویی اقدام به ازدواج کنند تا مشکلات را راحتتر حل نمایند . اما اگر دو فرد بالغ‌تر و با سنی بیشتر قصد ازدواج باهم را داشته باشند، مسئله تجربه، محدودیت‌های جسمی ‌جهت بچه‌دار شدن و سایر مسائل به میان می‌آید. از این رو انتخاب بهترین مدت زمان نامزدی برای سنین پایین و سن‌ین بیشتر، چارچوب‌های متفاوتی دارد.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات