• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

لیست جهیزیه داماد / 6 لوازم ضروری جهیزیه داماد

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > لیست جهیزیه داماد / 6 لوازم ضروری جهیزیه داماد
لیست جهیزیه ضروری داماد

روند پیوند دل های عاشقان شما در ایران اتفاقات خاصی را در دل خود دارد، اتفاقاتی از جمله خواستگاری، ازدواج، عروسی و … که در این مراسم مهم تصمیمات و شرایطی ذکر و نهایی می شود که در صورت وقوع خواهد بود. قبول و توافق بین طرفین. یکی از شروط مهم در امر ازدواج، تقسیم مهریه است;

در سال های اخیر جهیزیه به خودی خود نام عروس را ثابت کرده است که باعث شده بسیاری از افراد تصور کنند تهیه این وسایل تنها به عهده خانواده عروس است اما این طرز تفکر کاملا اشتباه است. لیست جهیزیه داماد را با ما در میان بگذارید.

البته در برخی شهرهای مختلف ایران ممکن است برخی از آداب و رسوم متفاوت باشد و تعداد اقلام تهیه شده توسط داماد متفاوت باشد.

لیست جهیزیه داماد

در مراحل تهیه جهیزیه، افکار هرکس متفاوت است جهیزیه عروس اما این تنها خانواده عروس نیستند که وسایل منزل را خریداری می کنند، بلکه خانواده داماد نیز باید در این فرآیند و با تهیه اقلام مشخص شده از وسایل منزل دست به کار شوند. یک رویا اشتراک خود را تکمیل کنید.

لیست اقلام جهیزیه برای داماد

لیست مهریه داماد چیز ثابتی نیست، اما همه خانواده ها بسته به فرهنگ و سابقه طولانی خود تصمیم می گیرند لیست اقلامی را که داماد باید تهیه کند، نهایی کنند، اما در این بین مواردی وجود دارد که در لیست جهیزیه داماد در سال 2018 ثابت شده است. اکثر فرهنگ ها در ادامه قصد داریم لیست کاملی از جهیزیه داماد در مراحل تهیه این را در اختیار شما قرار دهیم. لیست اجازه دهید به شما کمک کنیم تا با توجه به قیمت تمام شده مهریه داماد در سال 1401 تصمیم خود را نهایی کنید. با ما بمان.

6 اکسسوری ضروری که داماد مسئولیت خرید آنها را بر عهده دارد

از آنجایی که اقلام مشروط در لیست جهیزیه داماد در مراسم خواستگاری مشخص می شود، باید با در نظر گرفتن آداب و رسوم خانوادگی خود، قبل از مراسم خواستگاری با مواردی که معمولا در لیست این جهیزیه قرار می گیرد آشنا شوید. در خواستگاری و نهایی شدن تصمیمات خود مشکلی نداشته باشید و به راحتی با خانواده طرف مقابلتان به تفاهم برسید.

همچنین ببینید: ست بله برون عروس (مدل ها و ایده های جذاب برای تزیین ست بله بارون)

  1. تجهیزات سمعی بصری

تجهیزات صوتی و تصویری یکی از مهم ترین اقلامی است که اغلب در لیست جهیزیه داماد دیده می شود، بنابراین می توانید با توجه به آداب و رسوم و سنت های خانوادگی خود و همچنین صحبت هایی که در طول سفر نهایی می کنید، این کالای مهم و اساسی را در لیست جهیزیه قرار دهید. مراسم عروسی. داماد را قرار دهید.

لیست جهیزیه اجباری داماد

لیست مهریه تجهیزات صوتی و تصویری داماد شامل:

  • تلویزیون
  • میز تلویزیون
  • سینمای خانوادگی
  • و…
  1. نیمی از فرش مورد نیاز منزل

یکی دیگر از موارد مهمی که در اکثر لیست ها به چشم می خورد تقسیم هزینه فرش مورد نیاز منزل به طور مساوی است، این به این منظور است که زوجین قصد خرید یا اجاره خانه ای که نیاز به 4 فرش دارد، می توانند در لیست جهیزیه داماد ، نهایی کنید به شرطی که خرید 2 تخت به عهده داماد و 2 تخت دیگر بر عهده عروس خانم باشد.

برای جهیزیه داماد چی بگیریم؟

  1. لوستر برای کل خانه مورد نیاز است

یکی از مواردی که می توانید در این لیست قرار دهید، لوستر مورد نیاز کل خانه است. در این فرآیند می توانید در مراسم ازدواج با خانواده همسرتان به این نتیجه برسید که خرید لوسترهای مورد نیاز منزل به عهده داماد است. این کالا شامل لوسترهای پذیرایی، آشپزخانه، اتاق و … می باشد.

قیمت تمام شده جهیزیه داماد ۱۴۰۱

  1. سرویس خواب یا تخت مهمان

در بیشتر فرهنگ‌ها، ملافه‌ها در فهرست کامل اقلامی که داماد باید فراهم کند، ظاهر می‌شود تفاوت طرفین کار تهیه و خرید سرویس خواب که به تخت مهمان معروف است را به داماد واگذار می کنند.

همچنین ببینید: ازدواج محضری (عرف و نکات ازدواج محضری)

جهیزیه داماد

  1. در لیست جهیزیه داماد وسایل برقی بزرگ نیز دیده می شود

این مورد نه تنها در فرهنگ های مختلف متفاوت است، بلکه به طور کلی خانواده ها در این مورد حق انتخاب دارند; در برخی موارد خانواده طرفین تصمیم می گیرند که داماد مسئول خرید برخی از لوازم برقی بزرگ است، این لوازم شامل یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، ظرف شستن و … ممکن است حق انتخاب به گونه ای باشد که خانواده طرفین به این تفاهم برسند که داماد به جای لوازم برقی خدمات چوبی بدهد.

جهیزیه داماد

  1. سرویس چوب

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، خانواده های طرفین می توانند به این تفاهم برسند که به جای خرید لوازم برقی بزرگ، خدمات چوب ارائه می کنند.

لیست جهیزیه داماد

خدمات چوب شامل:

  • سرویس مبل
  • ناهار خوری
  • سرویس چوب اتاق خواب
  • و…

است.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات