• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

راهنمای خرید پارچه ارزان

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > راهنمای خرید پارچه ارزان
راهنمای خرید پارچه ارزان

اگر شما هم به دنبال پارچه های ارزان قیمت برای دوخت لباس و پارچه هستید; در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا راهنمای خرید پارچه ارزان را در اختیار شما قرار دهیم. البته باید بدانید که اکثر پارچه های ارزان قیمت نسبت به سایر پارچه ها کیفیت پایین تری دارند و طول عمر کمتری دارند. با این حال، آنها کاربردهای خاص خود را دارند

پارچه یکی از مهم ترین اقلام برای دوخت لباس و بسیاری از وسایل خانه است. پارچه ها تنوع بسیار بالایی دارند و با توجه به نوع الیاف قیمت های متفاوتی دارند. بسته به نوع و محل استفاده از لباس، نوع پارچه مشخص می شود، مثلا برای لباس های رسمی از پارچه های حریر یا ساتن استفاده می شود که قیمت بالایی دارند، اما از پارچه های ارزان تری برای لباس های راحت، پیژامه، ملحفه استفاده می شود. روی تشک و غیره اگر به دنبال پارچه های ارزان قیمت برای دوخت لباس و پارچه نیز هستید; در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا راهنمای خرید پارچه ارزان را در اختیار شما قرار دهیم. البته باید بدانید که اکثر پارچه های ارزان قیمت نسبت به سایر پارچه ها کیفیت پایین تری دارند و طول عمر کمتری دارند. با این حال، آنها کاربردهای خاص خود را دارند.

پس از آشنایی با انواع پارچه می توانید بهترین پارچه را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

نکات و راهنمای مهم برای خرید پارچه ارزان

برای خرید پارچه ابتدا باید با مواد مختلف آشنا شوید. به طور کلی تمامی پارچه های موجود در بازار از الیاف مصنوعی و طبیعی یا ترکیبی از این دو ساخته می شوند. این باعث می شود که پارچه ها ویژگی های متفاوتی داشته باشند. پارچه ها الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان، پشم و ابریشم هستند. همچنین نمونه هایی از الیاف مصنوعی شامل ابریشم مصنوعی، نایلون، اکریلیک و … می باشد.

در هنگام خرید می توانید بهترین و ارزان ترین گزینه را از بین پارچه هایی با الیاف مختلف با توجه به کاربرد مورد نظر پارچه انتخاب کنید. میزان کشسانی، ثبات رنگ، قابلیت حذف لکه و … از جمله مهم ترین ویژگی هایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

معرفی پارچه های ارزان قیمت در بازار

پارچه ها تنوع زیادی دارند و هر کدام با توجه به الیاف مورد استفاده قیمت خاصی دارند. بسیاری از افراد با خرید پارچه و دوخت لباس مورد نظر خود از هزینه های خود در خرید لباس کاسته می شوند. به این ترتیب همیشه به دنبال پارچه هایی با قیمت مناسب هستند.

علاوه بر این، برخی از بانوان نیز در شرکت های آموزشی خیاطی شرکت کردند تا هزینه تهیه لباس خود را کاهش دهند. در این صورت با خرید پارچه های ارزان، مدل های مختلفی را تمرین می کردند تا در خیاطی حرفه ای شوند.

در ادامه تعدادی از پرکاربردترین پارچه ها با قیمت های مناسب معرفی شده اند تا در کاربرد مورد نظر مورد استفاده قرار گیرند.

پارچه پنبه ای ارزان

یکی از نمونه های پارچه های ارزان و نسبتا مرغوب موجود در بازار پارچه نخی است. این نوع پارچه بسیار سبک، نرم و لطیف است و برای دوخت انواع لباس به خصوص برای فصل تابستان استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم این نوع پارچه این است که در صورت لک شدن به راحتی پاک می شود. اما توجه داشته باشید که پارچه های نخی میزان ته نشینی خاصی دارند و بهتر است قبل از دوخت آن ها را بشویید.

پارچه ابریشم مصنوعی

پارچه ریون یکی دیگر از پارچه های مقرون به صرفه در بازار است که پس از پارچه های نخی از کیفیت خوبی برخوردار است. ریون ترکیبی از پنبه و چوب است و پس از بازسازی الیاف ساخته شده از آنها ایجاد می شود. پارچه های ریون بسیار سبک بوده و حالت توری دارند که برای دوخت لباس های روزانه مخصوصا در فصل تابستان گزینه بسیار مناسبی است.

چه پارچه ارزانی بخریم؟

پارچه تریکو

پارچه تریکو یکی از پارچه های بسیار نرم و لطیف با کشسانی است که با قیمت بسیار مناسب در بازار موجود است. این پارچه دوام و استحکام خوبی دارد و برای دوخت انواع لباس استفاده می شود. یکی از معایب این پارچه این است که خاصیت ارتجاعی آن باعث می شود تا برش و دوخت آن سخت و آزاردهنده باشد. به همین دلیل اگر به تازگی وارد حرفه خیاطی شده اید، بهتر است از این پارچه برای آموزش و دوخت لباس استفاده نکنید.

پارچه کرپ

پارچه های کرپ از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می شوند. این پارچه مقرون به صرفه گزینه مناسب تری برای دوخت لباس های زمستانی است. برخی از پارچه های کرپ به دلیل استفاده از پنبه خاصیت ضد چروک دارند و کاملا برهنه هستند. پارچه های کرپ یکی از متنوع ترین پارچه های موجود در بازار از نظر رنگ هستند. به همین دلیل دست شما برای انتخاب کاملا باز است و می توانید با توجه به سلیقه خود زیباترین رنگ و طرح را انتخاب کنید.

منسوجات ابریشمی

پارچه های ابریشمی یا نازک ابریشمی نمونه های دیگری از پارچه های مقرون به صرفه هستند. پارچه ابریشمی بسیار سبک، نرم و راحت است. از این پارچه برای دوخت لباس های مختلف به خصوص در فصل گرما، دوخت روسری، لباس و … استفاده می شود، برخی پارچه های ابریشمی ظاهری بسیار نازک دارند و برای دوخت لباس باید با آستر دوخته شوند. پارچه های ابریشمی مرغوب نیز در بازار وجود دارد که قیمت های بسیار بالاتری دارند.

چگونه پارچه ارزان بخریم؟

خرید پارچه های کیلویی

نکته دیگر در راهنمای خرید پارچه ارزان وجود دارد، خرید پارچه های کیلویی با توجه به کاربردهای مختلف است. برخی از پارچه فروشی ها پارچه را کیلویی می فروشند. این پارچه ها به طور کلی پارچه اضافی هستند و در اندازه های مختلف هستند. با توجه به کاربرد لباس می توانید از این پارچه ها برای کاربردهای مختلف استفاده کنید. این پارچه ها اغلب با قیمت پایین تری فروخته می شوند زیرا مشتریان کمتری دارند. در نتیجه اگر به دنبال خرید پارچه با قیمت مناسب هستید، می توانید برای خرید این نوع پارچه به فروشگاه های مختلف مراجعه کنید تا هزینه خرید پارچه را کاهش دهید.

در این مقاله تمام نکات و توصیه های مفید در مورد آن را امتحان کردیم پارچه ارزان بخرید تا بتوانید با هر بودجه ای بهترین پارچه ها را خریداری کنید.

پرسش و پاسخ در مورد خرید پارچه ارزان

آیا پارچه های ارزان قیمت خوب هستند؟

پارچه های ارزان قیمت نسبت به قیمتی که برای آنها پرداخت می کنید کیفیت خوبی دارند. البته ممکن است برخی از آنها دچار رسوب، تغییر رنگ و … شوند به همین دلیل بهتر است از این مواد برای دوخت لباس های معمولی و خانگی استفاده شود.

کدام پارچه برای دوخت لباس خواب مناسب است؟

پارچه ریون ارزان ترین و بهترین پارچه برای دوخت لباس خواب می باشد

تجربه ی کاربر:

برای خرید پارچه ارزان دقت کنید که پارچه بوی پلاستیک یا روغن ندهد چون اصلا کیفیت خوبی ندارد و ممکن است باعث حساسیت پوستی و یا حتی سوزاندن عرق پوست شما شود.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات