• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

بهترین روزها برای ازدواج چه روزهایی است؟

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > بهترین روزها برای ازدواج چه روزهایی است؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بهترین روزهای ازدواج چه روزهایی است؟ برخی از افراد هستند که برگزاری مراسم در تاریخ و روز مناسب برای آنها مهم است. در واقع این موضوع بیشتر از اعتقادات آنها نشات می گیرد و به همین دلیل این موضوع برای آنها اهمیت پیدا می کند. عده ای معتقدند مراسمشان باید در روز شادی برگزار شود.
اگر روزی است که در اعتقاد آنها بد یا بد تلقی می شود، از جشن گرفتن در این تاریخ اجتناب می کنند. معمولا مذهبی ها به این موضوع اهمیت بیشتری می دهند. یعنی اگر شما جزو افرادی هستید که به دین خاصی اعتقاد دارند، احتمال اینکه این موضوع به شما مربوط شود بیشتر است. حال می خواهیم چند تاریخ را که فکر می کنیم زمان های مناسب تری هستند را برای شما توضیح دهیم.
با ما بمان.

در ماه محرم ازدواج نکنید و سفر نکنید

تقریباً برای همه مسلمانان مؤمن این مهم است که در این تاریخ، یعنی محرم و صفر، مراسم شادی برگزار نشود. فرقی نمی کند این جشن کوچک باشد یا بزرگ. در هر صورت هر مراسمی که شامل شادی و رقص باشد جزء این دسته محسوب می شود. بنابراین اگر جزو متدینین هستیم و نمی خواهیم این ماه را هتک حرمت کنیم، بهتر است تاریخ عروسی را به زمان دیگری موکول کنیم. در نتیجه این دو ماه از لیست شما حذف خواهد شد.

در ایام شهادت مراسم برگزار نکنید

یکی دیگر از نبایدهای این لیست مربوط به ایام شهادت است. طبیعتا این موضوع بیشتر در مورد خانواده های مذهبی صدق می کند. بنابراین این که چه زمانی ازدواج کنید بستگی زیادی به اعتقادات مذهبی شما دارد. حال ایام شهادت شامل چه روزها یا ماه هایی از سال می شود؟ از جمله این ایام می توان به تاسوعا، عاشورا، رحلت پیامبر، رحلت ائمه اطهار، شهادت حضرت فاطمه و … اشاره کرد.
چه روزهایی در تقویم مسلمانان غمگین است؟

همچنین بخوانید : بهترین تالارهای تهران

شاید شما اساساً به این چیزها اعتقاد ندارید. بنابراین، این بخش به طور کلی برای شما اعمال نمی شود. اما ممکن است شما هم به روزهای بد اعتقاد داشته باشید و تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرید. بنابراین اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است به تاریخی که برای برگزاری مراسم در نظر دارید توجه کنید.
زیرا روزهایی در تقویم وجود دارد که به روزهای غم و اندوه معروف هستند. این روزهای اسرارآمیز که در ماه قمری وجود دارد شامل روز سوم، روز پنجم، روز شانزدهم، بیست و چهارم و بیست و پنجم است. هیچ قانونی وجود ندارد که به شما بگوید در این تاریخ مراسمی برگزار نکنید. اما برخی از مردم به چنین مسائلی اهمیت می دهند.
بنابراین اگر اعتقادات قوی دارید بهتر است روز دیگری را برای ازدواج در نظر بگیرید تا ناراحت نشوید.

مؤمنان چه روزی را برای جشن انتخاب کنند؟

تا اینجا مثال هایی زدیم و روزهایی را که برای ازدواج مناسب نیستند توضیح دادیم. حال این سوال پیش می آید که مومنان چه تاریخی را برای خطبه عقد یا عقد خود انتخاب کنند؟ بر اساس برخی احادیث از ائمه، برخی از روزها بهتر از روزهای دیگر است. از جمله این ایام می توان به تاریخ های اول، هشتم، چهاردهم، پانزدهم و بیست و نهم ماه قمری اشاره کرد.
همچنین طبق روایاتی گفته می شود که روزهای شنبه، یکشنبه، پنجشنبه و جمعه بهترین زمان برای برگزاری مراسم عروسی است. وی در پاسخ به این سوال که اگر از روز چهارشنبه فاکتور بگیریم و بقیه موارد ذکر شده در قسمت های قبل چه روزهایی برای ازدواج مناسب است، روزهای دیگر مناسب است.

روز مناسب

کدام عید مذهبی برای عروسی بهتر است؟

اعیاد مذهبی بسیاری در ایران وجود دارد که مسلمانان آن را جشن می گیرند. مثلاً ممکن است برخی در نیمه شعبان عروسی خود را برگزار کنند. برخی دیگر عید فطر را برای عروسی خود انتخاب می کنند. همچنین تاریخ ولادت پیامبر، ولادت حضرت فاطمه، ولادت حضرت علی و سایر ائمه نیز قابل انتخاب است.
اکثر افراد مذهبی از انتخاب هر یک از این روزها به عنوان روز عروسی استقبال می کنند. از آنجایی که ایام فرخنده محسوب می شوند و طبق اعتقادات مسلمانان می توانند خیر و برکت را با خود به همراه داشته باشند، گزینه های خوبی هستند.

کدام عید باستانی برای روز عروسی بهتر است؟

اگر از مبحث مذهبیون فراتر برویم به افرادی می رسیم که شاید این اعتقادات را نداشته باشند و یا در هر صورت تمایل به برگزاری مراسم در اعیاد باستانی دارند. تعطیلات باستانی زیادی وجود دارد که می توانید برای تاریخ عروسی خود انتخاب کنید. معروف ترین آنها عید نوروز است که ما ایرانی ها هر سال آن را جشن می گیریم.
البته نمی خواهیم برای انتخاب بهترین زمان برای ازدواج به عید نوروز اکتفا کنیم. جشن های باستانی بسیاری وجود دارد که ایرانیان از گذشته تاکنون آن را جشن می گرفتند. اگر به تاریخ ایران باستان نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که روزهای زیادی وجود دارد که می تواند تاریخ عروسی شما باشد.
هر کدام از این روزها تاریخ خاص خود را دارند که اگر بخواهیم همه آنها را جداگانه توضیح دهیم شاید برای شما خسته کننده باشد. اما اگر به فلسفه هر کدام از این تاریخ ها نگاه کنید، علاقه بیشتری به برگزاری مراسم خود در این تاریخ ها خواهید داشت.

نوروز

آیا برگزاری مراسم چهارشنبه مشکلی دارد؟

به اعتقاد برخی از متدینین بهتر است مراسم عقد در روز چهارشنبه برگزار نشود. البته فقط مراسم عروسی نیست. بلکه هر نوع مراسمی است که شامل حال خوب باشد. این اعتقاد از گذشته وجود داشته است و عده ای از صمیم قلب به آن اعتقاد دارند. کسانی که این اعتقاد را دارند مراسم را به روز دیگری موکول کنند.
زیرا حتی اگر چهارشنبه برگزار کنند، ممکن است از هر اتفاقی در مراسم ناراحت شوند و به این موضوع مربوط شوند. اما اگر همچنان مؤمن هستید و دوست دارید به این مسائل توجه کنید، بهتر است طبق روایات موجود از صدقه خودداری کنید و سپس با خیالی آسوده مراسم را انجام دهید.

در این مقاله سعی کردیم مطالب بیشتری را بیان کنیم که بیشتر برای افراد مومن و متدین مفید باشد. هر چند همه مردم اگر بخوانند می توانند به این مسائل توجه کنند. روزهای زیادی هستند که در مقاله ذکر نشده اند، اما می توانند جزو روزهای خوب برای برگزاری مراسم باشند.
بنابراین با تعیین روزهای نامناسب تا حدودی راه را نشان دادیم که کدام روزها برای ازدواج بهتر است. اگر روز نامناسبی را در نظر بگیرید، می‌توانید هر روز دیگری را که می‌خواهید به عنوان روز جشن ازدواج در نظر بگیرید. این روزها می تواند شامل روزهای عید باشد یا می تواند یک تاریخ منحصر به فرد باشد.
امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید روز مناسبی را برای مراسم خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات