• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

سقف ابری چیست و چگونه سقف ابری بسازیم؟

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > سقف ابری چیست و چگونه سقف ابری بسازیم؟
سقف ابری

مهم نیست که قصد بازسازی منزل در غرب تهران را دارید یا بازسازی منزل در شرق تهران، مهم نیست خانه شما پایین شهر است یا بالای شهر، مهم نیست که در یک شهرستان کوچک زندگی می کنید، یا یک شهر بزرگ، یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های نورپردازی در فضای داخلی که این‌روزها مورد توجه بسیاری از مردم و به خصوص نوجوانان قرار گرفته، سقف ابری می‌باشد.

به طوری که اگر این اواخر سری به شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر تیک تاک، اینستاگرام و… زده باشید، با انواع مدل‌های این سبک دکوراتیو جذاب مواجه خواهید شد. چرا که اغلب اینفلوئنسر و گیمرها برای زیباسازی فضای داخلی اتاق خود از این شیوه بهره‌گیری کرده‌اند.

حال اگر شما هم علاقه مند به ساخت یک سقف ابری زیبا و جذاب در فضای اتاق خود هستید، تنها کافیست پیش از هر اقدامی، یک ایده مطلوب و کارآمد بیابید و در وهله بعد، با تهیه لوازم مورد نیاز دست به کار شوید. همراه ما باشید تا در این مقاله علاوه بر ارائه ایده‌های نوآورانه، شما عزیزان را با لوازم مورد نیاز جهت ساخت این سقف دوست داشتنی آشنا کنیم.

لوازم مورد نیاز برای ساخت سقف ابری

این دیزاین جذاب و دیدنی، در عین حال که از جلوه چشم‌نوازی برخوردار است، شیوه ساخت بسیار ساده و راحتی داشته و از نظر اقتصادی هم مقرون به‌صرفه می‌باشد. فلذا در ادامه تمام لوازمی که به منظور ساخت سقف ابری نیاز خواهید داشت، نام برده و نحوه استفاده از هر یک را بیان خواهیم نمود.

ابراز و لوازم مورد نیاز جهت ساخت سقف ابری عبارتند از:

  • الیاف مخصوص پلی‌استر
  • ریسه RGB به همراه آداپتور ، درایور و…
  • چسب حرارتی یا…

آموزش فرآیند نصب سقف ابری

خب تا اینجای کار با لوازم مورد نیاز جهت ساخت سقف ابری آشنا شدیم، حال نوبت آن است تا مراحل بازسازی سقف و نصب آن را بیاموزیم و قدم به قدم با توجه به دستورالعمل مذکور، پیش برویم:

  • اولین کاری که باید انجام دهید، تست سلامت ریسه‌ها می‌باشد.
  • سپس باید چسب ریسه را جدا کرده و آن را در نواحی مختلف سقف بچسبانید.
  • پس از نصب ریسه، الیاف مخصوص را بر روی آن و سایر نقاط سقف نصب نمایید.
  • بدین ترتیب کار تمام است و شما با صرف کمترین هزینه، صاحب یک سقف ابری زیبا و دیدنی خواهید شد.

حال شاید برایتان سوال باشد که برای دیزاین اتاق خود از چه مدلی بهتر است استفاده کنیم؟! اگر ایده خاصی به ذهن‌تان نمی‌رسد، در ادامه همراه ما باشید تا چند ترفند خاص و جذاب خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

سقف وانیلی مدرن و کلاسیک

ساده‌ترین روش جهت ساخت سقف ابری، مدل وانیلی است. در این شیوه نیازی به رعایت قاعده خاصی نبوده و تنها کافیست ریسه را در جهت‌های مختلف نصب نموده و در ادامه الیاف را به ترتیب در کنار هم بچینید. بدین ترتیب درنهایت صاحب یک سقف ابری یکدست و آسمانی خواهید شد.

آسمان صورتی رنگ

این ایده برای افرادی که شیفته این رنگ هستند، بهترین انتخاب بوده و سبب خلق یک بهشت صورتی در اتاق خوابشان خواهد شد. با نصب ابرهای صورتی در سقف اتاق، حس رویایی و لذت‌بخشی در فضا حاکم شده و گویا برای خود یک سرزمین صورتی رنگ به ارمغان خواهید آورد.

در ضمن برای زیبایی و جذابیت بیشتر آن، می‌توانید از ترفند ترکیب ریسه‌های زرد یا فیروزه‌ای هم کمک بگیرید، تا یک تضاد رنگی فوق‌العاده در فضا ایجاد نمایید.

آسمان متلاطم و طوفانی

یکی دیگر از ایده‌های جذاب و خلاقانه برای دستیابی به نتایج چشمگیری که مختص افراد ماجراجو می‌باشد، آسمان ابری طوفانی است.

برای ساخت این مدل فوق‌العاده، باید از الیاف نسبتا بیشتری استفاده کنید و یک ریسه با نور آبی نسبتا تیره خریداری نمایید. ضمنا ریسه مربوطه باید از نودهی بالایی برخوردار باشد، تا امکان پخش نور از بین ابرهای ضخیم فراهم شود.

سقف تک رنگ و یکنواخت

ساخت سقف ابری تک رنگ هم می‌تواند ایده جالبی باشد. به خصوص اگر با استفاده از الیاف آبی رنگ و ریسه‌های ساده با نور سفید، آسمان صاف تابستانی را تداعی کنیم. همچنین سقف تک رنگ در اصول طراحی داخلی از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و نسبت به سایر مدل‌ها ارجحیت دارد.

فلذا تنها کافیست یک ریسه ساده با چند تکه الیاف نسوز مخصوص تهیه کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن، یک فضای چشم‌نواز در اتاق خود خلق نمایید.

آیا سقف ابری فقط مخصوص اتاق خواب است؟

تا اینجای کار تمام ایده‌هایی که معرفی کردیم، برای اتاق خواب بوده و شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا دیزاین سقف ابری فقط در اتاق خواب کاربرد دارد؟! برای پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که علاوه بر اتاق، در هر قسمت از خانه که دوست داشته باشید، می‌توانید از این ایده جذاب جهت زیباسازی دکوراسیون فضای داخلی بهره‌گیری نمایید.

به طور مثال می‌توان سقف ورودی منزل یا راهرو را با این روش دیزاین کرد. حتی برای تزئین سقف سرویس بهداشتی نیز می‌توانید از ایده مذکور کمک بگیرید.

فلذا هیچ محدودیتی در استفاده از این طرح وجود نداشته و بسته به نیاز و خلاقیت خود قادر به استفاده از آن در اقسا نقاط منزل خود خواهید بود.

آیا سقف ابری فقط مخصوص اتاق خواب است؟

جمعبندی

در این مطلب به بررسی نحوه ساخت سقف ابری و شرح لوازم مورد نیاز آن پرداختیم. همچنین چند ایده مختلف و کاربردی برای اینکه بتوانید با خلاقیت بیشتری اتاق خود را دیزاین کنید، ارائه کردیم.

امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مقاله برده و به مهارت کافی جهت خلق یک اثر هنری زیبا در سقف اتاق خود دست یافته باشید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را راجع به این موضوع، برای ما و سایر کاربران در بخش کامنت‌ها مطرح نمایید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، متشکریم.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات