• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

راهنمای انتخاب لباس عروس

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > راهنمای انتخاب لباس عروس

یک لباس عروس رویایی می تواند به یادماندنی ترین روز زندگی دختر خانم ها را زیباتر از حد تصور نمایید. به همین دلیل یکی از مهمترین دغدغه های این افراد انتخابی بر حسب سلیقه و خواست خود و البته معیارهای مد و فشن است. چراکه به راستی این فرم بدن و هماهنگی آن با پوشش بوده که تضمین کننده، استایلی برازنده و شکیل است. به همین دلیل اکثر عروس های جوان به سرعت در فکر تهیه‌ی لباس عروس و توجه به نوع دیزاین آن هستند. چراکه می دانند بعد از عقد باید در فکر تدارک عروسی و برپایی یک مجلس با سطح کیفی قابل قبول باشند. مهمترین رکن آن مراسم نیز نوع میکاپ و لباسی است که بر تن می کنند. در ادامه بیشتر باب الگو صحیح انتخاب لباس عروس و روش درست گزینش آن سخن می گوییم.

نکات خلاصه و سریع انتخاب لباس عروس

  1. برای قد کوتاه: مدل های کمر افتاده برای شما مناسب است اگه قد کوتاهی و درشت هستید مدل پرنسسی شما را بهتر نشان میدهد.
  2. اگر قدتان بلند است: لباس پف دار بپوشید و بهتره دامنی که روی آن کار شده و تزئین دارد با کمی پف بپوشید.
  3. چاق یا تو پر: بهترین انتخاب مبل پرنسسی می باشد که دارای آستین باشد.
  4. خانوم های لاغر که آمادگی بدنی نسبتا مناسبی دارند: بهترین انتخاب مدل ماهی است یا لباس هایی با پف بسیار کم اما کار شده.
  5. عروس هایی که ران های بزرگ و پری دارند: دامنهای به شکل خطی بهترین انتخاب برای آن ها است.
  6. بازوهای لاغر: بازو خود را کامل نپوشانید تا تناسب برای شما حفظ شود.
  7. شانه های پهن: لباس عروس خود را بین مدل های بدون آستین بند دار انتخاب کنید. یکی دیگر از مدل های مناسب این گروه که اگر پایین تنه شما کوچک هست می توانید مدل امپایر انتخاب کنید.
  8. شانه های کوچک: مدل های یقه یا آستین افتاده که شانه ها کامل نمیپوشاند مناسب است که با شال ترکیب لباس شما را کامل کند.
  9. گردن کوتاه: لباسی با یقه های باز تر یا یقه هفت می تواند برای نشان دادن گردن بلند تر و متعادل مناسب باشد.
  10. کمر بزرگ: لباس عروس پف دار می تواند کمر شما را کوچک تر نشان دهد.

راهنما و الگوی صحیح انتخاب لباس عروس مناسب

مسلما هر دختر خانمی سلیقه‌ی منحصر به فردی برای خود دارد که قابل احترام و ستایش است. ولی شناخت اندام و قدم برداشتن به سمت خرید لباس عروس متناسب با شرایط و ویژگی های جسمی، نکته قابل تاملی است. چراکه این امر گاها بر روی سلیقه تاثیر گذاشته، زیرا این قشر را ناچار می سازد از برخی مدل ها صرف نظر نموده و انتخاب خود را به چندین نمونه‌ی خاص خلاصه سازند. بدین ترتیب از برازندگی بیشتری برخوردار شوند. بر این مبنا به چندین مورد از الگوهای ویژه ای که باید در زمان تهیه این لباس ها توجه نمایید، اشاره می کنیم.

الگوی صحیح انتخاب لباس

اولین الگو: انتخاب بر اساس فرم بدنی

همان طور که می دانید، فرم بدن افراد در چندین دسته سیبی(بیضی)، گلابی، مستطیلی، مثلثی و ساعت شنی قرار می گیرد. بر همین مبنا در گام اول باید بدانید، بدن شما در میان کدام یک از این گروه ها قرار دارد. سپس تحقیق نمایید که چه فرم لباس هایی برای هر یک از استایلهای بدنی مناسب است. برای مثال عروس خانم ها با فرم بدنی سیبی باید از پوشیدن لباس هایی با کمر باریک اجتناب نمایند. ولی در مقابل اندام های گلابی به لباس عروسی با بالاتنه باز نیاز دارند تا توجه ها را به سمت بالاتنه‌ی خود مایل ساخته و پایین تنه درشتشان را از دیدها پنهان سازند.

دومین الگو: توجه به سایز درست

بیشتر اوقات عروس خانم ها از همان زمانی که در فکر تدارک محضرهای عقد هستند، لباس عروس خود را نیز سفارش می دهند. این امر سبب می شود، گاها بین مدت کرایه لباس و برگزاری مراسم فاصله چند ماهه ای ایجاد شود. در این زمان امکان افزایش یا کاهش چند شماره ای سایز وجود دارد. پس بهتر است، در چنین شرایطی احتمالات را در نظر گرفته تا با دردسر کمتری بر سر سایزبندی مواجه شوید.

سومین الگو: میزان بلندی و کوتاهی دامن

برای آنکه معیار دقیقی از ارتفاع دامن در دست داشته باشید به قد خود دقت نمایید. دخترهای جوان قد بلند می توانند، در صورت تمایل دامن هایی بسیار بلند با دنباله هایی طویل را برای خود انتخاب نمایند. ولی دختران کوتاه قدتر بهتر است در انتخاب دامنهایی دنباله دار کمی با احتیاط بیشتری رفتار کنند. چراکه زیاده روی می تواند، قد آنها را کوتاه تر نشان دهد. پس بهتر است، افراد کوتاه قد دنباله را به همان نسبت تا حد امکان کوتاه تر انتخاب نمایند.

چهارمین الگو: میزان چاقی و لاغری

لباس عروس مناسب دختران بزرگ سایز بهتر است، از میان نمونه های بسیار پف دار و پرچین گزینش نشود. این در حالی است که اندام لاغر دختران باریک با سایزهای کوچک در لباس هایی چسبان و تنگ نیز بیشتر نمود کرده و این می تواند، تاثیر منفی بر روی استایل این قشر داشته باشد. پس در انتخاب سبک لباس دقت کنید که آیا با اندام درشت یا لاغر شما در سازگاری است یا نه؟

پنجمین الگو: توجه به بودجه و شرایط اقتصادی

تعیین بودجه و توان مالی و میزان هزینه ای که می توانید، برای تهیه لباس شب عروسی در نظر بگیرید، به شما در انتخابی اصولی تر کمک می کند. چراکه گزینه های پیشرویتان را به صورتی دقیق تر مشخص نموده و از اتلاف وقت و انرژیتان در میان انبوهی از لباس های گران قیمت جلوگیری می کند. پس سطح مالی خود را از همان ابتدا مشخص نموده، سپس بر اساس آن به سراغ تهیه تن پوش روز عروسی‌تان بروید.

ششمین الگو: توجه به تناژ رنگی پوست

اگرچه انتخاب لباس سفید اولین اولویت برای مجلس عروسی است، اما ناچار به تعهد و وفاداری به این رنگ نیستید. خصوصا اگر رنگ چهره ای سبزه و گندم گون دارید. چراکه رنگ سفید هماهنگی و زیبایی چندانی با پوست های تیره ندارد، در عوض با لباس هایی دارای رنگ نباتی و کرم با شکوه ترین استایل را از خود به نمایش خواهید گذاشت.

هفتمین الگو: توجه به آراستگی ظاهری

در زمان انتخاب لباس تا حد امکان به آراستگی ظاهری خود اهمیت داده و کاملاً مجهز و با استایلی آماده به سراغ این فرآیند سرنوشت ساز بروید. مسلماً موهایی مرتب و صورتی اصلاح کرده، به شما در انتخاب لباسی هماهنگ با چهره تان کمک بزرگی می کند.

فاکتورهای تاثیر گذار در زمان خرید مناسب ترین لباس

انتخاب لباس عروس از میان انبوهی مدل و طرح مهمترین نکته و اساسی ترین مؤلفه محسوب می شود. ولی باید قبول کرد که فاکتورهای دیگری نیز هستند که در کنار لباس می توانند، به برازندگی و زیبایی شما کمک شایانی نمایند. ذکر این موارد نیز در این مطلب خالی از لطف نیست.

نکات خرید لباس عروس مناسب

هماهنگی اکسسوری ها

بهتر است، تهیه اکسسوری ها را نیز در همان زمان انتخاب لباس انجام دهید. بدین ترتیب از هماهنگی آنها با نوع پوشش خود مطمئن شده و تردیدی از این باب باقی نمی ماند. دستکش،تاج، تور، کفش و هرآنچه بدان نیاز دارید را در همان زمان تهیه لباس سفارش دهید.

توجه به مدل موها

قبل از آنکه به سراغ انتخاب لباس بروید، مدل موهای خود را انتخاب نمایید تا استایل لباس تان در هماهنگی کامل با آن مدل مو باشد. چراکه مدل مو باید با نوع، چگونگی طراحی و بلندی و کوتاهی یقه در هماهنگی کاملی باشد.

دقت در مد روز

تا حدی که معیارها و قواعد طراحی را زیر پا نگذارید، آزادانه می توانید از مد روز در انتخاب لباستان تبعیت نمایید. فقط دقت کنید آیا لباس ترند آن سال توانایی زیباتر نشان دادن شما را دارد، در غیر این صورت مد را رها کرده و فقط بکوشید، لباسی را بیابید که ایرادات شما را پنهان نموده و اندامی زیباتر را از شما به تصویر بکشد.

الگوی دوخت صحیح

یک لباس ایدئال می تواند، علاوه بر احساس امنیت و آرامش با ثابت ماندن بر روی بدن، بدون چرخش و حرکت اضافه، پوششی عالی و برازنده را برایتان به ارمغان آورد. پس از مزون هایی لباس خود را تهیه نمایید که از طراحان حرفه ای و خیاطان کاربلد به منظور دوخت لباس های خود کمک می گیرند. این افراد به دلیل توانایی های بالای خود در ترسیم الگو، شما را به لباس هایی شکیل بدون ایرادات دوخت می رسانند.

آشنایی با انواع مدل های لباس عروس محبوب و دوست داشتنی

لباس عروس تنوعی بی نظیر و حیرت آور را از خود به نمایش گذاشته است. همین موضوع است که عروس خانم های جوان و کم تجربه را با چالش بزرگی بر سر راه انتخاب مواجه ساخته است. بیایید با هم کمی در میان این مدل های متنوع گشت و گذار نموده و آشناییمان را باب این لباس منحصر به فرد افزایش دهیم.

مدل های کامل لباس ها را در این صفحه ببینید: مدل لباس عروس

لباس عروس پفی

دامن پف دار مهمترین مشخصه این لباس است، به گونه ای که آن را به نمادی برای لباس های عروس بدل ساخته است. اغلب نمونه های آن دارای کمری تنگ بوده، اما در ادامه پف کرده و تا روز زمین امتداد می یابد.

لباس دامن پفی

لباس عروس دامن کلوش

ترکیب پف و حالت کلوش این لباس را الحق به نمونه ای رویایی و خاص بدل ساخته که هر عروس خانمی از آن استقبال می کند. دامن از کمر کلوش شده و در اکثر اوقات سادگی را برای خود بر می گزیند.

دامن کلوش

لباس عروس دامن ماهی

این مدل نیز چنان جالب توجه است که حتی بسیاری از لباس های مجلسی نیز از آن الگوبرداری می کنند. این مدل لباس در قسمت زانو تنگ و در ادامه حالتی آزاد و کلوش می گیرد.

لباس دامن ماهی

لباس عروس دامن کوتاه

اگرچه این لباس چندان پر کاربرد نیست، اما بسیاری از دختران جوان به آن رغبت نشان داده اند. ست کردن این لباس ها با کلاه سفید یا تورهای کوتاه بر زیبایی آنها می افزاید. دقت نمایید، به دلیل نمایان بودن پاها استفاده از کفش های پاشنه بلند و مجلل الزامی است تا استایلتان در حد یک عروس با وقار و شیک کاملاً حفظ شود.

لباس دامن کوتاه

لباس عروس بدون شانه

زیبایی این لباس تا حدی است که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. شانه های افتاده و دلبری در کنار دامنی هایی کارکرده و زینت شده، طرحی شگفت را از این تن پوش ها به نمایش گذاشته که تحسین بر انگیز است.

لباس بدون شانه

لباس عروس آستین پفی

مد و فشن دوباره آستین های پفی را با سبکی فانتزی و مدرن به میان ترندهای محبوب باز گردانده است تا از شکل و شمایل آنها برای بهتر جلوه دادن عروس های بسیار لاغر اندام با استایلی ظریف کمک گرفته شود.

لباس آستین پفی

لباس عروس آستین بلند

آستینهای زینتی که گاها چسبان و در برخی موارد کلوش بوده، نه تنها زیبایی بلکه حجاب این لباس ها را افزوده است. از این رو انتخابی فراموش نشدنی برای بانوانی است که به وجود کار بیشتر در بالاتنه خود علاقه مند هستند.

لباس آستین بلند

کلام آخر

هر لباسی را برای روز مراسم عروسیتان برمی گزینید، سعی کنید وقار و زیبایی را در کنار هم با آن تجربه نمایید. با تکیه بی مورد بر مد روز، فرصت داشتن یک استایل زیبا و شیک را در درخشان ترین روز زندگیتان به ناخواسته از خود صلب نکنید. چراکه پشیمانی بزرگی در این حالت نصیبتان می شود که جای هیچ گونه جبرانی نیز برای آن در آینده ندارید. بدین ترتیب با درایت، زیرکی و بدور از تعصبات دست و پاگیر انتخابی اصولی را برای خود رقم بزنید.

همچنین می توانید برای مراسم عروسی خود بین مکان ها و تالار های مختلف یکی از بهترین انتخاب 2ها را با سایت تالار عروسی داشته باشید. شما می توانید بعد از انتخاب لباس عروس خود یک تالار مناسب را با ما انتخاب کنید. ما در زمینه معرفی بهترین باغ تالار تهران و همینطور محضر عقد فعالیت می کنیم و می توانید با ورود به صفحات مربوطه یکی از بهترین ها را با توجه به بودجه خود انتخاب نمایید.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات