• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

جملات زیبای بله گفتن برای عقد

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > جملات زیبای بله گفتن برای عقد

یکی از لحظات باشکوهی که هنگام مراسم ازدواج افراد ، در محضر عقد تجربه می‌کنند جملات زیبای بله گفتن برای عقد است. تک تک جملاتی که از آن‌ها استفاده می‌کنید بار معنایی و احساسی عمیقی را می‌توانند انتقال دهند. به همین خاطر این موضوع که از چه جملاتی برای این کار استفاده کنید اهمیت زیادی دارد. بیشتر از هر کسی برای خود شما اهمیت دارد.
چرا که این لحظات قرار است بخش جدایی‌ناپذیری از شروع زندگی شما باشد و بهتر است که به زیبایی هر چه تمام‌تر ادا شود. بنابراین ما تمصمی گرفتیم جملات زیبایی که در این روز استفاده می‌شود را برای شما جمع‌آوری کنیم تا شما متن جذابی برای خودتان انتخاب کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پیش‌درآمد بله گفتن به سبک قدیمی

اگر شما علاقه خاصی به حفظ برخی فرهنگ‌های قدیمی دارید احتمالاً پیرو سبک قدیمی در بله گفتن باشید. برخی جمله‌ها هستند که از دیرباز در فرهنگ ایرانی کاربرد داشته و استفاده می‌شدند. بسیاری از افراد همچنان از این جملات هنگام بله گفتن یا نگه داشتن تور بالای سر عروس و داماد از این روش استفاده می‌کنند. برای مثال یکی از جملاتی که همیشه گفته می‌شود این جمله است.

  • «عروس رفته گل بچینه»
  • «عروس رفته گلاب بیاره»

این جمله کوتاه از دیرباز تاکنون هنگام مراسم عقد استفاده می‌شود و برخی افراد نیز علاقه خاصی به استفاده از این جملات دارند. اگرچه جملاتی از این دست قدیمی هستند ولی همواره در طول زمان زیبایی خود را حفظ کرده‌اند. اکثر عروس‌ها این سبک از بله گفتن را دوست دارند و احساس خوبی از شنیدن این جملات قبل از بله گفتن خود دارند.
اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید می‌توانید به پیروی از نسل‌های قبل و برای حفظ آیین ایرانی از همین جملات زیبای بله گفتن برای عقد استفاده کنید.

پیش‌درآمد بله گفتن به سبک جدید

اگر از طرفداران سبک قدیمی نیستید پس شاید نخواهید از جملاتی که در بالا به شما توضیح دادیم استفاده کنید. شما می‌توانید از اصطلاحات زیبای دیگری برای شروع کار بهره‌ بگیرید. از آنجایی که سلیقه افراد نیز متفاوت است شما نیز ممکن است حتی بین جملات جدیدتر نیز اختلاف نظر داشته باشید. اما هیچ ایرادی ندارد. این جشن به شما تعلق دارد و چه بهتر که همه چیز مطابق سلیقه شما انجام شود.
به ویژه جملات زیبای قبل عقد که مستقیاً با خود شما ارتباط دارد. برخی جملات زیبایی که افرادی که پارچه عروس را بالای سر او نگه می‌دارند استفاده می‌کنند شامل این جمله‌ها می‌شود.

  • «عروس رفته خوشبختی بیاره »
  • «عروس رفته مهر و محبت بیاره»
  • «عروس رفته گل عشق بیاره»

همچنین شما می‌توانید به سلیقه خود و خلاقانه از جملاتی که خودتان دوست ساخته‌اید استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد و شما می‌توانید جملات احساسی را که خود خلق کرده‌اید به زبان بیاورید.
در صورتی که به طور کلی به این پیش‌درآمد قبل از بله گفتن علاقه ندارید می‌توانید مستقیم سراغ بله رفتن بروید.

جملات بله گفتن عقد

در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی در بله گفتن

یکی از مواردی که مهم است در این مورد به آن توجه کنید تفاوت‌های فرهنگی است. ممکن است دو خانواده از لحاظ فرهنگی به هم نزدیک باشند. اما احتمال اینکه فاصله و تفاوت فرهنگی و عقیدتی داشته باشند نیز زیاد است. به همین خاطر بهتر است برای گفتن آنها از جملاتی که به طور کلی در عرف استفاده می‌شود استفاده کنید.
برای مثال همان سبک قدیمی که پیشتر به عنوان جملات زیبای بله گفتن برای عقد به آن اشاره کردیم جزو این موارد است که با خیال آسوده و بدون به وجود آمدن اختلاف نظر می‌توانید به کار ببرید. گاهی ممکن است هر کدام از عروس و داماد خانواده مذهبی‌تری داشته باشند. در این شرایط بهتر است که به اجبار نخواهیم که عروس یا داماد جمله‌ای را استفاده کند که مربوط به مذهب باشد.
به طور کلی بهتر است هر یک را مختار بگذاریم تا آنچه را دوست دارند بر زبان آورند. حتی ممکن است یک نفر بخواهد به زبان مادری‌اش که کردی، ترکی، گیلکی و… است بله بگوید. شاید بهتر باشد به انتخاب هر یک از طرفین احترام گذاشت. ولی در هر صورت زبانی که اکثریت افراد حاضر در جمع آن را متوجه شوند احتمالاً گزینه بهتری است.

بهترین جمله برای بله گفتن عروس

اکنون که با جملات قبل از بله گفتن هنگام نگه داشتن پارچه عروس، آشنا شدیم سراغ جمله مناسب برای بله گفتن می‌رویم. جملات زیادی وجود دارد که عروس و دامادها از آن استفاده می‌کنند. ولی شاید برای شما هم سؤال پیش بیاید کدام یک از همه بهتر است؟ کدام یک از جملات می‌تواند احساس قوی‌تر و بهتری را منتقل کند؟
به عبارتی آیا جمله درست و مناسبی هست که بتوان صد در صد گفت بهترین جمله برای بله گفتن است. اگر بخواهیم بین جملات مختلف مقایسه‌ای داشته باشیم در نهایت به این جمله می‌رسیم.
با اجازه پدر و مادرم ٬بله٬
این جمله در گذشته تا به حال در بسیاری از مراسم عقد استفاده شده است. افراد زیادی برای گفتن بله از آن استفاده می‌کنند. فلذا جزو جملات زیبای بله گفتن برای عقد محسوب می‌شود. از آنجایی که در فرهنگ ایرانی پدر و مادرها جایگاه ویژه‌تری برای فرزندان دارند شاید این مناسب‌ترین جمله باشد. حتی در برخی فرهنگ‌های دیگر نیز در مراسم عقد عروس و داماد به گونه‌ای از پدر و مادر خود تشکر می‌کنند تا احترام خود را نشان دهند.
به طور کلی این موضوع شامل کسانی می‌شود که برای شما متحمل زحمت زیادی شده‌ و در راستای برگزاری مراسم و در طول زندگی به شما کمک کرده‌اند. از آنجایی که این افراد در اکثر مواقع پدر و مادر هر فرد هستند از این جمله استفاده می‌شود. اما ممکن است در زندگی شما افراد دیگری نیز باشند که به گردن شما حق زیادی دارند. در واقع شما نیز دوست دارید به طریقی سپاس‌گزار آنها باشید.
در این صورت می‌توانید در جمله خود برای گفتن بله از نام و یاد این افراد استفاده کنید.

مطلب مرتبط:

انواع جملات زیبای بله گفتن

اگر هنوز برای انتخاب جمله مناسب به نتیجه نرسیدید یعنی دنبال جمله زیباتر یا خاص‌تری هستید. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تعدادی از جملات دلنشینی که برای این مراسم استفاده می‌‎شود را بگوییم. البته حتماً می‌دانید که تنوع جمله‌ها بسیار زیاد است. جملات احساسی زیادی وجود دارند که می‌توانید هنگام بله گفتن بر زبان آورید. بنابراین خود را محدود به این موارد نکنید.

  • به امید یک زندگی عاشقانه ٬بله٬
  • به امید ساختن زندگی پر از عشق ٬بله٬
  • به امید داشتن آینده‌ای زیبا کنار هم ٬بله٬
  • به امید خوشبختی ابدی ٬بله٬
  • به امید شادمانی‌ای که پایان نگیرد ٬بله٬
  • با آرزوی یک عمر خوشبختی ٬بله٬
  • با اجازه بزرگ‌ترها ٬بله٬
  • به امید خدای بزرگ ٬بله٬

این جملات زیبای بله گفتن برای عقد، هر یک می‌توانند منبع ایده‌های دیگر برای شما باشند. ممکن است شما از یکی از جمله‌های بالا خوشتان بیاید ولی بخواهید کمی به آن تغییراتی دهید. هیچ ایرادی ندارد. می‌توانید هر یک از این جملات را مطابق با خواست و معیار خود بازنویسی کنید و به صورت دلخواه خود درآورید.

انواع جملات زیبای بله گفتن

طرز بیان جملات برای بله گفتن

به این نکته توجه کنید که علاوه بر زیبا بودن جملات، نحوه بیان شما نیز اثرگذار است. شاید تا به حال به ویدیوهایی برخورد کرده باشید که احساسات شما را سریع برانگیخته‌اند. وقتی به جملاتی که گفته می‌شود دقت کنید متوجه می‌شوید هیچ چیز عجیبی در این جملات استفاده نشده است.

جملات زیبای عقداما آن چیزی که حال و هوای آن لحظه را برای شما بسیار زیبا کرده است طرز بیان عروس و داماد است. در واقع چیزی که از صمیم قلب بیان می‌شود تأثیر بیشتری بر روی مخاطب می‌گذارد. بنابراین سعی کنید بیشتر از هر چیزی خودتان باشید و از جملاتی که از هر لحاظ از شخصیت شما دور هستند استفاده نکنید.
زیرا این کار باعث می‌شود جملات مصنوعی به نظر برسد و احساسات شما به زیبایی منتقل نشود.

جمع بندی

حال که به انتهای این مقاله رسیدیم امیدواریم که شما عزیزان توانسته باشید جمله مناسبی را برای خود انتخاب کنید. ما در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی را که لازم است به شما بگوییم. از جملات قبل از بله گفتن گرفته تا جملات هنگام بله گفتن، همگی مهم هستند. همه این موارد را به طور جداگانه و مفصل شرح ذادیم تا شما با تمام جزئیات آشنا شوید.
جملات زیبای بله گفتن برای عقد، اگرچه کم نیستند ولی تعداد مشخصی از آنها طرفداران بیشتری دارند. اما اگر شما خاص‌پسندتر باشید ممکن است از جمله‌ای استفاده کنید که کمتر به گوش دیگران خورده باشد. در هر حال امیدواریم که بتوانیم این لحظات شیرین از زندگی خود را با شکوه هر چه بیشتری ثبت کنید.

 

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات