• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

اهمیت تهویه هوا در طراحی تالارها

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > اهمیت تهویه هوا در طراحی تالارها

از آن‌جا که مراسم عروسی در بیشتر مواقع در محیط‌های سر پوشیده رگزار می‌شود، تعداد زیادی از مهمانان در این محیط‌های بسته وجود سیستم‌های تهویۀ مناسب را در تالارهای عروسی واجب می‌سازد. انتخاب تالار و همچنین سیستم تهویه مناسب برای آن در بیشتر مواقع به عهده شما نخواهد بود اما ما در این مقاله سعی دارید شما را با اهمیت تهویه هوا در طراحی تالارها آشنا سازیم تا در هنگام عقد قرارداد با مرکز مربوطه از دارا بودن آن نسبت به این مزیت اطمینان حاصل نمایید.

تهویه در تالار عروسی

سیستم تهویه هوا چیست؟

این سیستم‌ها وظیفه متعادل ساختن شرایط هوایی محیط را به عهده دارند و سه فاکتور رطوبت، دما و سرعت جریان هوا را کنترل می‌کند. سیستم‌های تهویه هوا را در حالت کلی می‌توان بر این اصل استوار دانست که سرما و یا گرما را به محیط مورد نظر منتقل نمایند.

هدف از تعبیه سیستم تهویه هوا

هوای یک محیط برای اینکه پاک و سالم باشد باید به صورت مداوم و صحیح تهویه شود؛ این امکان با توجه به عدم وزش باد در محیط‌های سربسته وجود ندارد و برای انجام این کار از سیستم‌های تهویه هوا استفاده می‌گردد. این سیستم‌ها در هر شرایط آب و هوایی سبب ایجاد هوایی مطبوع و معتدل در محیط مورد نظر خواهند شد.

سیستم جریان هوا در تالار

اهمیت تهویه هوا در طراحی تالارها چیست؟

حال که به صورت کلی با سیستم تهویه هوا و کاربرد آن آشنا گشتید حال باید به این مسأله بپردازیم که اهمیت تهویه هوا در طراحی تالار عروسی چیست؟ و چرا باید این اماکن به این نوع سیستم‌ها بهره‌مند باشند.

معتدل کردن هوای موجود در فضای برگزاری مراسم در فصول گرم و سرد سال را می‌توان یکی از مهمترین ارکان دانست که به تنهایی در میزان کیفیت جشن برگزار شده تأثیر فراوانی خواهد داشت. با توجه به این مسأله که بیشتر مراسمات در تالارهای عروسی و محیط‌های سرپوشیده و بسته برگزار می‌شوند برای ایجاد یک هوای مطبوع اهمیت استفاده از سیستم‌های تهویه مناسب کاملا واضح و مشخص است.

با توجه به رقابتی شدن فضای بازار و وجود امکان انتخاب صاحبان مراسم در بین گزینه‌های مختلف تالارهایی که دارای امکانات رفاهی مناسب جهت آسایش مهمانان نباشند به مرور از گردونه رقابت حذف خواهند شد. به همین دلیل جهت ماندن در فضای کاری و جذب مشتریان مدیران تالار بهتر است به فکر مجهز کردن تالار به خدمات و امکانات متنوع از جمله سیستم تهویه هوا باشند.

اهمیت تهویه هوا در طراحی تالارها چیست

هدف استفاده از تهویه هوا در تالار

هوای تالار به دلیل سرپوشیده بودن به مرور مانده شده و امکان جابه جایی هوا به خودی خود در این محوطه وجود نخواهد داشت به همین دلیل تهویه هوا می‌تواند سبب جریان یافتن هوای آزاد در آن شود.

حضور تعداد زیادی از مهمانان در محدوده سالن در مراسمات عروسی و پایکوبی آن‌ها سبب خواهد شد هوای نامطبوع شود که با استفاده از سیستم‌های تهویه می‌توان بر این چالش در تالارها غلبه کرد.

سرو غذا در فضای سالن سبب ایجاد بو می‌شود که این بوها در صورت ماندن در محیط بسته سبب ایجاد حالت نامطبوع و ناخوشایندی خواهند شد که وجود این سیستم‌ها این مشکل را حل خواهد نمود.

با توجه به این مسأله که در بیشتر مواقع پخت و پز در آشپزخانه تالار انجام می‌شود این سیستم‌ها کمک می‌کنند که بوی غذا و ماندگی ایجاد شده از فضای تالار به صورت کامل خارج شود.

جریان هوای تالار با سیستم تهویه

وظایف سیستم تهویه هوا

کنترل دمای فضا از طریق ایجاد سرمایش و گرمایش در محیط

ضدعفونی کردن فضا از طریق به جریان انداختن هوا

از بین بردن بو به کمک جریان هوای تازه

ایزوله کردن و از بین رفتن باکتری‌های محیط از طریق خروج هوای فضا و ورود هوای تازه

کنترل سرعت وزش هوا

مزایای مجهز بودن تالار به تهویه هوا

تأمین هوای خنک در فصل تابستان و هوای گرم در فصل زمستان یکی از موارد بسیار مهمی است که روی کیفیت مراسم برگزار شده مؤثر خواهد بود؛ سیستم تهویه مناسب می‌تواند به صورت کامل هوای مطبوع و خوشایند را در سراسر فضای تالار پخش نماید.

با وجود پایان یافتن همه گیری کرونا اما این ویروس و تأثیرات آن در زندگی حال حاضر افراد نیز تأثیر گذار است؛ به گونه‌ای که قرار گرفتن در محیط‌های سربسته و شلوغ به یکی از کابوس‌ها برای افراد تبدیل شده است و همچنین با توجه به شایع بودن همچنان این ویروس در پاره‌ای از مواقع این سیستم‌ها می‌توانند به صورت کامل آلودگی و باکتری‌ها را از محیط خارج نمایند و در نهایت سبب شکل گیری فضایی بسیار دل‌پذیر و بهداشتی شوند.

انواع سیستم‌های تهویه هوا

پیشرفت تکنولوژی توانسته به حوزه سیستم‌های تهویه هوا نیز ورود پیدا کند و امروزه شاهد انواع مدل‌های مختلف این سیستم‌ها با امکانات متنوع هستیم. انتخاب سیستم تهویه هوای مناسب باید بر اساس نوع محیط و بودجه مورد نظر صورت گیرد؛ در حالت کلی این سیستم‌ها به سه دسته کلی که در ادامه بیان می‌شوند تقسیم می‌شوند.

تهویه مطبوع زمستانی یا گرم کننده

همانطور که از نام این مدل بر می‌آید مناسب برای فصل زمستان بوده و با ایجاد هوای گرم و جریان دادن آن در فضا سبب تعادل هوای فضا خواهند شد.

تهویه مطبوع تابستانی یا سرد کننده

سیستم‌های تهویه تابستانی کمک خواهند کرد که در فصول گرم سال دمای محیط پایین آورده شود و همچنین با جریان یافتن هوا در فضا سبب ایجاد هوایی دل‌پذیر و خوشایند خواهند شد.

تهویه مطبوع سالانه یا گرم کننده و سرد کننده

یکی از پر استفاده ترین سیستم‌های تهویه هوا مدل‌هایی هستند که در فصول گرم و سرد سال کاربردی هستند و توانایی ایجاد سرمایش و گرمایش را دارند. تهیه نمودن این نوع از سیستم‌ها به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود و می‌تواند نیاز تالار را در تمام روزهای سال با هر شرایط آب و هوایی برآورده سازد.

برگزاری مراسم عروسی با هوای مطبوع در تالار

کلام آخر

با توجه به گرم شدن هوا در فصل تابستان و سرد شدن آن در فصل زمستان وجود هوای مطبوع و معتدل در تالارهای عروسی می‌تواند تأثیرات زیادی روی کیفیت مراسم داشته باشد. فقدان سیستم‌های تهویه مناسب در محوطه بسته تالارها می‌توانند برگزاری چشن عروسی را با اختلال مواجه سازد و سبب ایجاد خاطره‌ای ناخوشایند در ذهن مهمانان به علت بدی شرایط هوایی شود؛ به همین دلیل در هنگام رزرو تالار جهت برگزار نمودن مراسمات به طور ویژه این مسأله را مد نظر قرار دهید.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات