• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

اطلاعات قبل و بعد از ازدواج، دوران نامزدی، دوران نامزدی

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > اطلاعات قبل و بعد از ازدواج، دوران نامزدی، دوران نامزدی

ازدواج فرآیند پیچیده ای است که امروزه به دلیل تفاوت های فرهنگی زمان بیشتری را می طلبد. چون دختر و پسر زمان بیشتری را با هم می گذرانند و البته خانواده هایشان بیشتر همدیگر را می شناسند. هرچه بازدیدها بیشتر باشد، احتمالاً خانواده ها بیشتر با یکدیگر آشنا می شوند. در این مطلب به اطلاعات قبل و بعد از ازدواج، دوران نامزدی، دوران نامزدی پرداخته ایم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.
امروزه ازدواج به دو صورت سنتی و مدرن انجام می شود. برخی خانواده ها با معرفی دوستان و آشنایان خود با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و برای جوانان مجرد خود آستین بالا می زنند. برخی خانواده ها امر ازدواج را به عهده جوانان خود گذاشته اند تا بر اساس سلیقه خود فرد مورد نظر را انتخاب کنند. البته در ازدواج مدرن پس از انتخاب فرد باید از فیلترها و معیارهای خانواده ها نیز عبور کند. با توجه به اهمیت موضوع باید تصمیم عاقلانه ای در این زمینه اتخاذ شود.

مراسم نامزدی

اطلاعات قبل و بعد از ازدواج

یکی از مهمترین مراسمی که باعث آشنایی خانواده ها با یکدیگر می شود مراسم عقد است. در این مراسم داماد با همراهی خانواده با دسته گل و شیرینی به خانه عروس می رود. در این جلسه باید سوالات اساسی و مهم مطرح شود. در ادامه به بررسی چند سوال مهم می پردازیم.

  • خودتان را معرفی کنید و در مورد (سن، تحصیلات، شغل، تعداد فرزندان خانواده، وضعیت والدین، خواهر و برادر، چند فرزند خانواده) توضیح دهید.
  • چرا تصمیم به ازدواج گرفتی؟ درخواست خانواده فشار فرهنگی بود یا بر اساس نیاز شخصی این کار را انجام دادید؟
  • هدف شما در زندگی چیست؟ چه اهداف شخصی برای آینده خود دارید؟ آیا مصمم به موفقیت در تجارت خود هستید؟ آیا قصد مهاجرت دارید؟ آیا برنامه خاصی در زمینه ورزش دارید؟
  • خانواده طرف مقابل چقدر برای شما مهم است؟ چقدر می خواهید با خانواده همسرتان ارتباط برقرار کنید؟
    بعد از جلسات متعددی که خانواده ها رفت و آمد می کنند و همچنین رفت و آمدهای دختر و پسر مثلاً در مکان های مختلف مانند پارک، کافه، رستوران و جاهای دیگر پاتوق می کنند و درباره خود و علایقشان صحبت می کنند، به مراسم دیگری می رسیم. . در ادامه به مباحث دانش قبل و بعد از ازدواج، دوران نامزدی، دوران نامزدی می پردازیم.
    پس از توافق اولیه دختر و پسر و خانواده هایشان مراسمی به نام «بله» برگزار می شود.

بله مراسم برو

این مراسم قبل از فرا رسیدن مراسم عقد برگزار می شود. بله، برون توسط خانواده عروس میزبانی می شود. اگر رسم بر این است که در مراسم بلا برون خانواده های صمیمی عروس و داماد دور هم جمع می شوند. بهتر است از دعوت دوستان و اقوام نزدیک خود پرهیز کنید زیرا مسائل مهم و خصوصی بین شما پیش خواهد آمد و افراد درجه دو نباید در توافقات شما دخالت داشته باشند. در بله، مقدمه ای انجام می شود و معمولا خانواده داماد آغازگر این معرفی هستند.

بعد از بحث های اولیه نوبت به بحث در مورد میزان جهیزیه، شغل داماد، میزان درآمد و محل سکونت عروس و داماد می رسد.
مراسم بله برون در هر خانواده ای متفاوت است و به سطح فرهنگ و آداب و رسوم آن خانواده بستگی دارد. به همین دلیل، آداب و رسوم خانواده خود را بررسی کنید تا از تمام موارد گفته شده مطلع شوید.

مراسم مهم قبل و بعد از ازدواج

با توجه به اهمیت بله، موارد دیگری نیز در آن وجود دارد، مثلاً میزان مهریه دقیقاً تعیین می شود. البته برخی خانواده ها از مهریه عروس هم صحبت می کنند. وضعیت شغلی داماد و وضعیت مالی داماد بررسی می شود. این قسمت برای پدر عروس بسیار مهم است زیرا قرار است زندگی زوجین با حمایت مالی داماد شروع شود. در این مراسم مهم ترین نکته این است که شرایط عقد باید با توافق عروس و داماد باشد.

از خواستگاری تا ازدواج

همچنین یک سری موضوعات مهم دیگر در این رویداد کاملا خصوصی وجود دارد. مانند تعیین زمان عقد، عقد و البته نحوه و شیوه برگزاری مجالس عروسی و مراسم از جمله صحبت ها خواهد بود. خانواده ها آداب و رسوم خاص خود را دارند و آنها را با خانواده مقابل در میان می گذارند. می توان گفت که تمام مراحل بعدی ازدواج در شمول مراسم بله برون است; پس با صراحت و صادقانه تمام افکار، مشکلات، مسائل و شبهات ذهنی خود را مطرح کنید. تا اینجا اطلاعات قبل و بعد از ازدواج، دوران نامزدی و دوران نامزدی تا حدودی مورد بحث قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا به دیگر مراسم مهم قبل و بعد از ازدواج بپردازیم.

مراسم عروسی

مهمترین و اصلی ترین اتفاق برای زن و مردی که قصد ازدواج دارند، مراسم عقد است.
در مراسم عقد، عروس و داماد خطبه می خوانند و با حضور شاهدان، عروس و داماد صمیمی می شوند. در ابتدای این مراسم عروس و داماد تمام تعهداتی را که بر عهده دارند امضا می کنند و حلقه ازدواج را در دستان یکدیگر می گذارند. سپس هدیه دادن بین عروس و داماد و خانواده هایشان انجام می شود که شامل طلا، پول، جواهرات و غیره می شود. این هدایا پشتوانه خوبی برای زندگی آینده زوجین می شود. برخی مراسم عروسی را در خانه خود برگزار می کنند و برخی دیگر تالار عروسی اجاره می کنند. این مراسم بسته به هر فرهنگی با آداب و رسوم و آداب مختلفی برگزار می شود.

عروسی

اگر شما هم از آن دسته زوج های با سلیقه هستید، می توانید طرح سفره عقد خود را برنامه ریزی کرده و مطابق سلیقه خود بچینید و جای عروس و داماد را به زیباترین شکل ممکن بچینید. اما اگر امکان چیدن سفره عقد در منزل برای شما وجود ندارد، بهترین گزینه اجاره تالار عروسی در تهران است که می توانید مراسمی باشکوه را در این اتاق عقد برگزار کنید.
تا این لحظه سعی شده است تمامی اطلاعات قبل و بعد از ازدواج را به شما خوانندگان عزیز ارائه دهیم. همانطور که مشخص است مراسم عقد بعد از عقد خواهد بود که همراه با شیرینی و شام برگزار می شود. این مراسم مهم ترین مراسمی است که جوانان در زندگی تجربه می کنند. در نتیجه باید برنامه ریزی درستی داشته باشد تا هم مهمانان خوش بگذرانند و هم بهترین شب برای عروس و داماد باشد.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات