• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

چک لیست کامل و حرفه ای برای برگزاری مراسم عروسی و کار آن

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > چک لیست کامل و حرفه ای برای برگزاری مراسم عروسی و کار آن

همیشه وقتی برای یک مراسم مهم آماده می شویم، ممکن است چیزهای زیادی وجود داشته باشد که گیج شویم و در نهایت بسیاری از چیزهای مهم را فراموش کنیم. یکی از مواردی که باید برای چنین رویدادهایی در اولویت قرار دهید، داشتن چک لیست است. فرض کنید نزدیک به زمان عروسی شماست و بعد از توافقات اولیه زوج مورد علاقه خود را پیدا کرده اید و ایده آل ترین مراسم را برنامه ریزی می کنید. برای این مراسم مهم باید از یک چک لیست کامل و حرفه ای برای برگزاری مراسم عروسی استفاده کنید. در این مقاله سعی شده است چک لیست کامل و حرفه ای برگزاری مراسم عروسی و انجام آن بر اساس جدول زمانی صحیح را در اختیار شما قرار دهیم.

چک لیست کامل برای عروسی

به عنوان یک قاعده، پس از توافق خانواده عروس و داماد، تقویم آورده می شود و تاریخ عروسی مشخص می شود. معمولاً این مراسم مهم در اعیاد مذهبی برگزار می شود. با توجه به سلیقه عروس و داماد می توان فصل عروسی را خودشان تعیین کرد. مثلا در بهار یا پاییز. دوران نامزدی فرصت مناسبی برای ایده گرفتن بیشتر در مورد سبک های عروسی و نامزدی است. یکی از منابع خوب می تواند جستجو در سایت های معتبر و ایده گرفتن از شبکه های اجتماعی باشد. همچنین می توانید نوع و سبک مراسم عروسی خود را در این دوره مشخص کنید که کلاسیک یا مدرن خواهد بود.

چک لیست کامل و حرفه ای برای برگزاری مراسم عروسی

چک لیست کامل و حرفه ای برای برگزاری مراسم عروسی و کار آن از اهمیت بالایی برخوردار است و شما را چند قدم جلوتر می گذارد. احتمالاً شما نامزدی را کاملاً مبهم برگزار می کنید و حتی در بسیاری از خانواده ها رسم نیست که برای نامزدی جشن بگیرید. فقط خانواده ها دور هم جمع می شوند و هدایایی برای عروس می آورند و مهمتر از آن انگشتری به نام نیشان روی دست عروس می گذارند.
اما به یکی از مهم ترین مراسم ها می رسیم که عروسی است. در این صورت چک لیست عروسی بسته به سلیقه و برنامه ریزی شما می تواند متفاوت باشد. برخی خانواده ها مراسم عقد را در تالار عروسی اجاره ای در تهران برگزار می کنند. برخی دیگر برای آن تالار مانند تالار عروسی می گیرند و آن را با شکوه نگه می دارند.

چک لیست عروسی

چک لیست مراسم عروسی

البته خانواده هایی هم هستند که به غیر از ازدواج محضری، عروسی کوچک و صمیمی هم در خانه عروس برگزار می کنند و به صورت خانوادگی جشن می گیرند. پس اگر از آن دسته عروس خانم هایی هستید که باید به مراسم عروسی بروید و سپس یک مراسم کوچک در خانه داشته باشید، حتما باید چک لیست کامل و حرفه ای برای برگزاری مراسم عروسی و کارهای آن داشته باشید. تاریخ ازدواج را در چک لیست خود مشخص کنید و موارد لازم را در پایین آن بنویسید، به عنوان مثال:

  • خرید مانتو و شال سفید برای عقد محضری
  • خرید حلقه ازدواج برای عروس و داماد
  • نظافت مو و ناخن و گرفتن وقت از آرایشگاه
  • خرید کت و شلوار داماد برای ازدواج
  • خرید لباس برای عروس
  • اگر مراسمی در منزل دارید حتما تزیین و گل آرایی داشته باشید.
  • هماهنگی با گل فروشی
  • خرید کفش عروس
  • ارائه موارد لازم به خانواده داماد
  • بودجه بندی برای پذیرایی (خرید شیرینی و میوه)

خرید دو نفره عروس و داماد

برای این نوع خریدها بهتر است عروس و داماد خودشان تصمیم بگیرند و خانواده ها نقش تسهیلگر و حامی را ایفا کنند. چون از این روزها باید معنای تصمیم گیری، با هم بودن، با هم قدم زدن در چالش ها را بیاموزند.
یکی از مهم ترین خریدهایی که باید در چک لیست کامل و حرفه ای برگزاری مراسم عروسی و کارهای آن قرار گیرد. خرید حلقه ازدواج. که عروس و داماد باید سبکتر از حلقه ازدواج انتخاب کنند. معمولا زوج ها یک حلقه ساده را برای عروسی خود انتخاب می کنند. در عین حال سبک خاص خود را دارد و می توان از آن برای روزمره استفاده کرد.
برای مراسم سعی کنید جایی را انتخاب کنید که سفره عقد زیبایی چیده شده باشد. این کار زیبایی عکس های شما را زیباتر می کند. چک لیست عروسی باید شامل بازدید از چندین دفتر اسناد رسمی باشد تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید و برای آن وقت بگذارید.

یک قانون مهم برای تعیین تاریخ عروسی!

تاریخ عروسی یکی از مواردی است که باید در یک چک لیست کامل و حرفه ای برای برگزاری مراسم عروسی و کارهای آن برجسته شود. بر اساس برنامه زمانی موجود، بسیاری از کارها باید طبق برنامه پیش برود. ابتدا می خواهیم یک قانون را به شما بگوییم. معمولاً می گویند برای مراسم عروسی خود یک روز فرخنده مانند تعطیلات انتخاب کنید، اما توضیح بیشتری به شما نمی دهند. هر چه آن روز مهمتر باشد، یعنی عید با تعطیلات باشد، قیمت اجاره تالار عروسی به خصوص تالار عروسی در تهران بالاتر می رود. بنابراین اگر به دنبال هزینه های اضافی نیستید، می توانید یک روز معمولی یا حتی وسط هفته را برای مراسم خود انتخاب کنید.

چک لیست وظایف عروسی

چک لیست بازدید از مزون ها و آرایشگاه ها

برای مراسم عقد باید چک لیست کامل و حرفه ای برای برگزاری مراسم عروسی و کارهای آن داشته باشید. عروس باید به مزون های مختلف سر بزند و لباس عروس های مختلف را امتحان کند تا بتواند با توجه به آناتومی بدنش لباسی برازنده انتخاب کند. عروس خانم ها معمولا می توانند به آرایشگاه ها سر بزنند و از کار انواع آرایشگر عروس دیدن کنند. برخی از عروس ها دوست دارند در مراسم خود تغییرات زیادی داشته باشند و برخی دیگر دوست دارند آرایشی ساده و شیک داشته باشند. پس در نتیجه باید سبک های مختلف را از نزدیک ببینند تا بر اساس سلیقه خود آرایشگاه عروس را انتخاب کنند.

کارت عروسی بخر

خرید کارت عروسی نیز باید در چک لیست کامل و حرفه ای برگزاری مراسم عروسی و کار آن باشد. امروزه تنوع کارت عروسی زیاد شده و عروس و داماد می توانند به صورت حضوری خرید کنند. البته اگر از آن زوج های با سلیقه هستید، می توانید نسخه کارت عروسی آنلاین هم داشته باشید تا تاریخ عروسی را زودتر به مهمانان اعلام کنید. زیرا هر چه مهمانان شما از قبل از تاریخ عروسی اطلاع بیشتری داشته باشند، احتمال حضور آنها بیشتر می شود زیرا می توانند به خوبی برنامه ریزی کنند.

کرایه ماشین و گل آرایی

یکی دیگر از قسمت های مهم گل آرایی و خرید دسته گل عروس است که همه این موارد باید از قبل با گل فروشی هماهنگ شود. آقا داماد باید برای گل آرایی ماشین را به گل بفروشند. البته گاهی داماد ماشین را هم کرایه می کند که حتما باید دو ماه قبل سرویس شده باشد. برای پذیرایی از میهمانان و مواردی که در پذیرایی آنها گنجانده شده است باید با مدیریت تالار عروسی هماهنگ شود تا بهترین مراسم برگزار شود. برای انتخاب آتلیه عکاسی و فیلمبرداری به سابقه کاری آتلیه توجه کنید و نمونه کارهای آنها را بررسی کنید. در نهایت می توانید بنا به سلیقه خود آتلیه ای را انتخاب کنید و بهترین خاطرات را در شب عروسی خود داشته باشید. سفارش کیک عروسی نیز باید در چک لیست کارهای عروسی باشد و شما می توانید این کیک را دو طبقه، سه طبقه و بیشتر سفارش دهید. کیک عروسی سفید است و می توان آن را با رنگ های قرمز، صورتی یا لوازم جانبی تزئین کرد.

روز عروسی فرا رسید!

روز عروسی فرا رسید! برای آن روز باید یک چک لیست کامل و حرفه ای برای برگزاری مراسم عروسی و کارهای آن داشته باشید
برای غذا خوردن دوش آب گرم بگیرید تا در طول روز اذیت نشوید.
* این آخرین روز حضور شما در خانه پدری است. حتماً والدین خود را در آغوش بگیرید و از آنها برای تمام زحمات و حمایت هایشان تشکر کنید. از برادران و خواهرانتان تشکر کنید و خاطرات شیرین را به خاطر بسپارید.
* برای رفتن به آرایشگاه زودتر از خانه خارج شوید تا وارد ترافیک نشوید، دیر نرسید.
* حتما لباس های نرم و راحت بپوشید.

مراسم عروسی ضروری

قبل از شروع آرایش، وضو بگیرید، نماز بخوانید، ناهار سبک بخورید و مسواک بزنید و زیر آرایشگر بنشینید.
* اگر انرژی ندارید، یک نوشابه انرژی زا خنک و اگر عصبی هستید، یک چای کیسه ای در یک فنجان آب جوش حال شما را بهتر می کند.
* بد نیست وسط روز از داماد خوشحال بپرسید و تاکید کنید که فقط برای خوشحالی او اینجا هستید و فقط نگاه و نظرش مهم است.
* اولین لحظه دیدن همسرتان لحظه طلایی و مهمی است. حتی اگر خسته و نگران هستید، خوب و مهربان باشید.
* معمولاً در فاصله آرایشگاه تا آتلیه و سالن، خانواده ها با تماس های پی در پی شما را پیدا می کنند. لطفا آرام و مودب باشید.
* در فرآیند عکاسی و فیلمبرداری وسواس نداشته باشید و با ایجاد ژست ها و فیگورها و نگاه ها و لبخندهای طبیعی و شاد از لحظات حضور در آتلیه لذت ببرید.
* در طول جشن به مهمانان مخصوصاً مادربزرگ ها و پدربزرگ ها و دختربچه های عاشق عروسی توجه ویژه ای داشته باشید.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات