• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

معیارهای انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > معیارهای انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی
درست بعد از مراسم عروسی نوبت به انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی می رسد. شش ماه قبل از عروسی زن و شوهر باید به فکر انتخاب تالار پذیرایی باشند. اگر ساکن تهران هستید با یک جستجوی ساده می توانید باغ تالارهای تهران را پیدا کنید. این روزها انتخاب باغ تالار می تواند ایده خوبی برای برگزاری یک مراسم باشکوه باشد. در این مقاله سعی شده است به معیارهای انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی پرداخته شود. تا با مطالعه این مقاله بتوانید انتخابی درست و اصولی داشته باشید. اگر انتخاب شما باغ تالار عروسی است حتما به نکات ذکر شده توجه کنید.

یک نکته مهم در مورد انتخاب باغ تالار عروسی

حتما قبل از اجاره باغ تالار تهران به فکر برق مورد نیاز مراسم خود باشید. اگر در جایی غیر از تهران هستید باید این موضوع را دنبال کنید. چه باغ تالار مشهد باشد چه هر شهر دیگری، مطمئن شوید که برق منطقه یا کنتور باغ به گونه ای باشد که بتوانید باغ تالار خود را روشن کنید و گروه موسیقی را برق رسانی کند. همچنین برق مورد نیاز برای کارهای دیکر مانند عکاسی و آشپزی نیز باید تامین شود. اگر مثلاً در باغ تالارهای گرمدره هستید و هر لحظه ممکن است برق منطقه قطع شود، باید به فکر اجاره موتور برق باشید.
هنگام انتخاب مکان عروسی چک لیستی از سوالات داشته باشید. با استفاده از این سوالات به معیارهای انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی خواهید رسید.

چک لیست سوالات انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی

در چه تاریخی می توان تالار عروسی و پذیرایی را رزرو کرد؟
در فضاهای بیرونی و داخلی این مکان چند ظرفیت وجود دارد؟
خدمات اضافی رزرو تالار عروسی و پذیرایی چیست؟
نحوه پرداخت هزینه رزرواسیون و خدمات جانبی چگونه است؟
قبل از مراسم چقدر باید پرداخت کنیم؟
آیا در ایام عید و تعطیلات شهریه ها افزایش می یابد؟
در صورت فسخ قرارداد با مجموعه کترینگ، چند درصد خسارت به عهده ما خواهد بود؟
تالار عروسی در زمینه تزیینات مورد نظر عروس و داماد چقدر است؟ آیا می توان از تزئینات بر اساس سلیقه زوجین برای سالن استفاده کرد؟
آیا در تالار عروسی و پذیرایی مهمانداران، مهمانداران و نگهبانان پارکینگ کافی هستند؟
آیا هماهنگی با دی جی و گروه بر عهده عروس و داماد است؟
هزینه بسته های خدماتی شما چقدر است؟
آیا اجرای موسیقی در تالار عروسی محدودیتی دارد؟
وضعیت سالن از نظر سرویس های بهداشتی چگونه است؟ آیا مواد ضدعفونی کننده در اتاق مهمان به مهمانان ارائه می شود؟
به ازای هر 100 مهمان چند خدمه وجود دارد؟
تکلیف غذای اضافی چه می شود؟ به هاست تحویل داده میشه؟
اگر چیزهایی گم یا دزدیده شوند، آیا تالار یا باغ مسئولیت می پذیرد؟
آیا فضای بازی برای کودکان وجود دارد؟
آیا قبل از مراسم می توان کیفیت غذا را بررسی کرد؟ تا اینجا شما یک سری سوالات کلیدی دارید و می توانید بر اساس آن معیارهای انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی را مشخص کنید. با توجه به فصلی که قرار است مراسم را برگزار کنید، یعنی در فصل گرم یا در فصل سرد، باید به سیستم گرمایشی و سرمایشی محل برگزاری عروسی خود توجه کنید. زیرا شما به عنوان میزبان باید به این مسائل رسیدگی کنید و شبی خاطره انگیز را برای مهمانان خود رقم بزنید. تم فصل نیز می تواند در پذیرایی شما از مهمانان موثر باشد. اگر در فصل تابستان مراسمی دارید، حتماً چند طعم مختلف شیره سفارش دهید تا با ذائقه متفاوت مهمانان مطابقت داشته باشد. اگر مراسم در پاییز و زمستان است، شیر کاکائو داغ، چای یا نسکافه می تواند انتخاب خوبی برای پذیرایی باشد.

نکات مهم برای انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی

حتما برای شما هم اتفاق افتاده و به یک تالار پذیرایی در تهران دعوت شده اید و با یک سری مهمان مواجه شده اید که دعوت نشده اند! پیشنهاد ما این است که با توجه به ظرفیت سالن مهمان دعوت کنید و در کارت دعوت خود دقیقاً چه کسانی دعوت شده اند ذکر کنید.
یکی از نکات ظریفی که عروس و داماد در انتخاب تالار عروسی باید به آن توجه کنند سقف تالار است. سقف سالن پذیرایی باید بلند باشد. سالن هایی با سقف کم دلگیر هستند و مهمانان احساس خفگی می کنند.
توصیه اکید ما این است که یک روز قبل از مراسم دوباره به تالار یا باغ عروسی خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید همه چیز مرتب است و زمان تحویل و پذیرایی تالار را از مدیریت مجموعه جویا شوید. حتما ذکر کنید که سیستم های صوتی سالن معیوب هستند. و هیچ خرابی وجود ندارد و به طور کلی در مورد گروه موسیقی و برنامه های سالن برای پخش موزیک دقیق بپرسید.

انجمن عروسی

تست کیفیت غذا یکی از معیارهای انتخاب تالار عروسی است

یکی از مهمترین کارهایی که باید هنگام عقد قرارداد انجام دهید این است که با مدیر تالار عروسی ملاقات کنید، جلسه ای برگزار کنید و در مورد هر چیزی که می خواهید و روی آن حساس هستید بحث کنید. در روند جلسه حتما با مدیر سالن در مورد انواع پیش غذا، غذا، سالاد و دسر صحبت کنید و تصمیم خود را نهایی کنید. یکی از راه هایی که می توانید کیفیت غذای تالار عروسی مشخص شده را بررسی کنید، تست غذا می باشد. البته می توانید خودتان شیرینی و میوه تهیه کنید و این کار را به مسئول تالار نسپارید، چون سلیقه مهمانانتان را بهتر می شناسید.
به عنوان مثال یک شب شما مخفیانه وارد تالار یا باغ می شوید و پس از ملاقات با مدیر سالن، از شما درخواست تست غذا و مشاهده نوع سرویس می کنید.
با ورود متوجه خدمات مهمانداران، برخورد آنها با مهمانان، نوع پوشش، کیفیت ظروف غذاخوری و موارد دیگر خواهید شد. و این مسائل به شما کمک می کند تا تصمیم نهایی خود را راحت تر بگیرید. تشکیل جلسه و مطرح کردن تمام دغدغه ها به شما این امکان را می دهد که مراسم خود را به راحتی برگزار کنید.

موقعیت جغرافیایی تالار عروسی

نکته دیگری که در معیارهای انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی موثر است موقعیت جغرافیایی تالار عروسی شماست. سالنی که جشن عروسی شما در آن برگزار می شود باید از نظر دسترسی شهری در وضعیت خوبی باشد. یکی از معیارهای مهم در انتخاب تالار عروسی، دسترسی شهری است. زیرا مهمانان شما باید این مسیر را طی کنند و اگر در ترافیک سنگین قرار بگیرند یا مجبور به حضور در خارج از شهر شوند باعث دردسر و خستگی آنها می شود.
مخصوصاً اگر مراسم شما در وسط هفته برگزار شود و مهمانان شما فردای آن روز سر کار بروند و این خستگی همچنان با آنهاست. همچنین مسافت برای مهمانانی که بچه کوچک دارند، سالمندان و کسانی که وسیله نقلیه ندارند مشکل بزرگی خواهد بود و اگر نتوانند در مراسم عروسی شما شرکت کنند، نباید برای آنها احساس ناراحتی کنید.
یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب تالار، انتخاب تالار یا باغ عروسی در مجاورت سالن عروس و آتلیه عکاسی است زیرا خودتان باید این مسیر را طی کنید و نباید برای مهمانی خود دیر کنید. چون هیچ چیز بدتر از این نیست که عروس و داماد سر شام به مهمانی خود برسند. راه دیگر این است که همه برنامه های خود را از صبح زود شروع کنید تا به موقع به رویدادی که میزبان آن هستید برسید.

پارکینگ مخصوص مهمانان دعوت شده به سالن پذیرایی

فضای پارکینگ یکی دیگر از معیارهای انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی است. باید به دنبال مکانی باشید که جای پارک برای مهمانان داشته باشد. تالارهای پذیرایی زیادی وجود دارند که پارکینگ اختصاصی برای مهمانان دارند. هزینه پارکینگ به عهده داماد است نه مهمان. چون جشن متعلق به عروس و داماد است و مهمانان به خاطر دعوت شما در جشن حضور دارند. در ضمن معمولاً می توان برای شما هدایایی آورد و نباید هزینه دیگری به آنها تحمیل کرد.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات