• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

تزیین کادو شب یلدا عروس

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > تزیین کادو شب یلدا عروس

شب یلدا به عنوان یکی از مناسبت های مقدس در ایران باستان و گاهشماری های باستانی به شمار می رفته و از زمان داریوش اول به تقویم رسمی ایرانیان باستان اضافه شده است.شب چله مراسمی باستانی است و قدمتی طولانی دارد. مردم باستان که شغل اصلی آنها کشاورزی بود، کار خود را با چرخه خورشید و طول شبانه روز هماهنگ می کردند، بنابراین پس از مدتی به تجربه دریافتند که در برخی روزها روزها بسیار طولانی است و در برخی دیگر، این اتفاق برای شب ها می افتد . در فصولی که روزها طولانی‌تر بود، مردم می‌توانستند برای مدت طولانی‌تری از خورشید استفاده کنند. به همین دلیل یلدا که آغاز زمستان بود و پس از آن شب ها کوتاه و روزها به تدریج بلندتر شد، مورد احترام و باور مردم بود. پس از آن مراسم یلدا را با برنامه های مذهبی و فرهنگی جشن گرفتند و شروع به رقصیدن کردند.

امروز هم مردم ایران و برخی کشورهای همسایه جشن یلدا را می گیرند و به عروس و دامادهای خود هدیه می دهند. هدیه شب یلدا برای عروس.

هدایا بسته به فرهنگ و استانداردهای هر دو خانواده ممکن است متفاوت باشد. گفتنی است هدیه دادن در شب یلدا یک آیین کاملا نمادین است و هر خانواده ای بنا به آداب و رسوم و صلاحدید خود این کار را انجام می دهد. در واقع هدایای شب یلدا برای عروس جنبه تشریفاتی دارد و اگر هر خانواده ای به دلایلی شرایط اجرای این مراسم را نداشته باشد نباید تحت فشار قرار گیرد.
اما اگر در حال تهیه هدیه هستید، فراموش نکنید که تزیینات باید شیک و زیبا انجام شود. در این مطلب نحوه تزیین کادو شب یلدا عروس را راهنمایی می کنیم.

قبل از انتخاب دکوراسیون مناسب، بهتر است لیست هدیه خود را تهیه کنید.

استفاده از دیوان حافظ در کنار هدایا

دیوان حافظ و مقبره حضرت حافظ، بنیان دائمی جشن شب یلدا است. حال ممکن است ذائقه برخی از خانواده ها به گونه ای باشد که بخواهند دیوان حضرت حافظ را در هدایای عروس به عنوان یادگاری و خوش شانسی بگنجانند. در این صورت می توانید کتاب را در پاکت در کنار هدایای دیگر قرار دهید. انتخاب رنگ پاکت به عهده شماست.

برای تزیین کادو شب یلدا عروس می توانید از لوازم تزیینی که مربوط به مناسبت زمستان و شب یلدا است مانند انارهای ریز و درشت خشک یا تازه، دیوان حافظ، شمع و عود یا وسایل معطر استفاده کنید. استفاده از روبان و…

هدیه کریسمس در کنار هدیه یلدا

برخی خانواده ها نیز همزمان با شب یلدا به فرزندان خود هدیه می دهند. بنابراین ممکن است بخواهید تزیینات کریسمس را به هدایای شب یلدا خود اضافه کنید.

برای تزیین کادو کریسمس عروس می توانید از نمادهای زمستانی و نمادهای آهو استفاده کنید.

لینک های مرتبط: باغ تالار تهران

اگر می خواهید هدیه خود را طوری تزیین کنید که مربوط به شب یلدا و کریسمس باشد، می توانید از رنگ قرمز (رنگ میوه های یلدا و رنگ لباس بابانوئل) در کنار نمادهای زمستانی و برفی استفاده کنید.

کدو حلوایی در تزیین کادو شب یلدا عروس

حتی می توانید در صورت لزوم ساختار شکنی کنید! استفاده از کدو حلوایی در تزیینات شب یلدا علاوه بر اینکه بر زیبایی هدیه می افزاید باعث نوآوری می شود. می توانید به جای تمام تزیینات سنتی که با هندوانه و انار انجام می شود از کدو حلوایی استفاده کنید.

رنگ آمیزی کدو حلوایی

برای این کار می توانید کدو تنبل خود را با رنگ های شیک و متنوع رنگ آمیزی کنید.

گل در تزیین کدو تنبل

یا حتی می توانید از گل های مصنوعی و طبیعی برای تزیین آن استفاده کنید.

نقاشی روی کدو تنبل

رنگ کردن کدو را فراموش نکنید. این اثر می تواند هنر و اشتیاق شما را به تصویر بکشد.

کدو حلوایی را با اکلیل تزئین کنید

اگر ایده کدو تنبل را دوست دارید اما نمی خواهید از طرح های شلوغ (مانند نقاشی روی آن یا رنگ آمیزی کامل) در تزیین کادو یلدای عروس استفاده کنید، می توانید فقط قسمت هایی از آن را با اکلیل هایی بپوشانید که دارای همرنگ کدو حلوایی با این کار درخشندگی قابل توجهی به کدو می دهید.

کدو تنبل زمستانی

آیا می خواهید کدو تنبل شما زمستانی تر باشد؟ برای این کار می توانید از اسپری اکریلیک سفید استفاده کنید و همه کدوها را به رنگ برف زمستانی و زمستانی رنگ کنید.

اگر تا به حال به استفاده از کدو تنبل به عنوان جعبه هدیه کریسمس فکر نکرده اید، وقت آن است که در مورد آن تجدید نظر کنید.

استفاده از گل برای تزیین جعبه یلدای

گل ها به خصوص گل رز نشان دهنده عشق شما به طرف مقابل هستند. به همین ترتیب می توانید برای تزیین کادو شب یلدا عروس از گل رز و انواع دیگر گل استفاده کنید. توجه داشته باشید که می توانید از گل هایی همرنگ یا مخالف جعبه کادو استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر جعبه قرمز است، می توانید از گل های قرمز (رز، گل کالانکوئه، گل آماریلیس و غیره) یا گل های سفید (رز سفید، گل اطلسی سفید، گل یاس سفید و غیره) استفاده کنید.گل در جعبه یلدایی

استفاده از کارت پستال به عنوان هدیه

نظر شما در مورد یک متن زیبا و احساسی در کارت پستال زمستانی در کنار سایر هدایا چیست؟ نوشتن یک جمله عاشقانه در کارت پستال می تواند عمق احساسات شما را نسبت به طرف مقابل به تصویر بکشد.

کارت پستال و انار

کارت پستال شب یلدا

شما می توانید یک یا چند مورد از موارد فوق را انتخاب کنید. اما هر انتخاب و سلیقه ای که داشتید، فراموش نکنید که زیباترین هدیه به شریک زندگیتان عشق و وفاداری است.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات