• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

برگزاری مراسم رسمی عروسی

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > برگزاری مراسم رسمی عروسی

به احتمال زیاد در مورد تشریفات عروسی شنیده اید و حتی ممکن است در گذشته در آنها شرکت کرده باشید. شاید برای شما هم سوالی پیش بیاید که چه ملزوماتی برای این مراسم لازم است؟ برای این روز خاص چه باید کرد؟ به طور کلی این مراسم شامل چه مواردی می شود؟ امروز می خواهیم در مورد این موضوع با شما صحبت کنیم.

مراسم رسمی به زبان ساده

در ابتدا تعریف کلی و خلاصه ای از رسمی بودن مراسم عروسی را برای شما بیان می کنیم. این مراسم به این معناست که شما قبل از جشن اصلی به آرایشگاه بروید و سپس در محل مورد نظر خود (باغ، آتلیه و …) عکس یا فیلم بگیرید. انجام این کار به شما کمک می کند تا کارهای مربوط به عکاسی را به دور از استرس انجام دهید و زمان کافی برای این کار داشته باشید. در نهایت در روز اصلی مراسم عروسی دیگر نگران این مسائل نخواهید بود و با انرژی بیشتر و خستگی کمتر در جشن خود شرکت خواهید کرد.

برای رسمی شدن عروسی چه کارهایی لازم است؟

از آنجایی که این روز برای شما روز مهمی است، بهتر است همه چیز به خوبی پیش برود. بنابراین، باید بدانید که در مراسم رسمی عروسی چه باید کرد. موارد زیر مواردی است که باید به آنها توجه کنید.

  • انتخاب لباس مناسب و راحت برای مراسم
  • انتخاب آرایشگاه و آرایش مناسب برای مراسم
  • لباس مناسب و مشابه برای ساقدوش ها

به این نکته توجه کنید که شما به عنوان یک عروس مجبور نیستید لباس پفی یا توری بپوشید. این مراسم همانطور که از نامش پیداست یک تشریفات است و به منظور شرکت در روز عروسی که مراسم اصلی است با سهولت بیشتری انجام می شود. در ادامه داماد نیز همین شرایط را دارد. پس در انتخاب آن سختگیر نباشید.
فقط سعی کنید لباس مناسب را انتخاب کنید.
ساقدوش ها همچنین می توانند برای انتخاب یک لباس ساده که همه شبیه هم هستند با یکدیگر مشورت کنند.

مهمترین فواید این مراسم چیست؟

اگر تا اینجا خوانده باشید احتمالا تا حدودی به فواید این مراسم پی برده اید. عروسی هر فردی یکی از مهمترین روزهای زندگی اوست. بنابراین همه دوست دارند این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود. در اینجا مزیت های تشریفات رسمی عروسی را یکی یکی برای شما شرح می دهیم. پس از این تصمیم، سازماندهی این رویداد به عهده شماست.

رسمی بودن استرس را تا حد زیادی کاهش می دهد

شاید در نگاه اول موضوع بسیار ساده باشد و چندان برای شما مهم نباشد. اما وقتی به عمق این موضوع نگاه می کنید، متوجه می شوید که چقدر اساسی است. می توان گفت استرس جزء جدایی ناپذیر عروسی همه است. چون همه دوست دارند عروسی شان به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
اما به دلیل کارهای زیاد و زمان بری که باید در روز عروسی انجام شود، این استرس می تواند دوچندان شود. تصور کنید امروز مراسم اصلی عروسی است و تا به حال مراسم عروسی رسمی نداشته اید. صبح که از خواب بیدار می شوید باید برای رفتن به آرایشگاه آماده شوید. پس از اتمام آرایش و با فرض اینکه از آرایش راضی هستید، باید برای عکاسی و فیلمبرداری آماده شوید.
اگر خوش شانس باشید و عکاسان خوبی داشته باشید، باز هم مشکل خستگی را تجربه خواهید کرد. چون دیگر زمانی برای استراحت ندارید و احتمالا باید به آنجا بروید انجمن عروسی بروید و تا نیمه شب با لبخندی گرم از مهمانان پذیرایی کنید.
حال تصور کنید که در چه شرایطی مراسم رسمی را قبل از مراسم اصلی برگزار کرده اید. عکس های زیبایی گرفته اید و فیلم های زیبایی دارید. اکنون تنها چیزی که باید روی آن تمرکز کنید آرایش و مراسم عروسی است. می توانید بعداً زمان آرایش خود را بگیرید و قبل از آن به اندازه کافی استراحت کنید. پس از اتمام آرایش، دیگر نگران عکس گرفتن و فیلم برداری در جای دیگری نخواهید بود.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که به موقع به عروسی برسید. از آنجایی که دیگر نیازی به عکس گرفتن ندارید، زمان کافی برای رسیدن به سالن خواهید داشت. این می تواند تا حد زیادی استرس شما را کاهش دهد.

مراسم رسمی شما را برای مراسم اصلی آماده می کند

در واقع یکی از دلایل برگزاری مراسم عروسی رسمی، آمادگی بیشتر برای مراسم اصلی عروسی است. شما در واقع روز عروسی را در یک محیط شبیه سازی شده تمرین می کنید. این همچنین دید شما را باز می کند و حتی به شما کمک می کند تا بدانید چه ژست هایی برای روز عروسی شما بهتر عمل می کنند. حتی نحوه رقصیدن و لبخند زدن شما در روز عروسی شما تأثیر خواهد گذاشت.
حتی با فرض اینکه عکس‌هایتان را دوست ندارید و احساس می‌کنید که آن‌طور که باید ظاهر نشده‌اند، در روزهای بعد یا حتی در روز عروسی این فرصت را خواهید داشت که دوباره آنها را بهبود ببخشید. در واقع، این به شما فرصتی دوباره برای باگ ها و خطاهایی می دهد که ممکن است رخ دهد. حتی ممکن است روز عروسی واقعی مطابق میل شما نباشد. در این صورت حداقل خیالتان راحت می شود که قبلا مراسمی مشابه داشته اید و خاطره خوبی از آن ساخته اید که برای همیشه یک یادگاری زیبا برای شما خواهد بود.

تاثیر برگزاری مراسم عروسی دیگر در شادی شما در مراسم اصلی

یکی از مهم ترین و جالب ترین دلایل برگزاری مراسم رسمی کمک به چهره و شادابی شما در روز مراسم اصلی است. از آنجایی که پس از خستگی و مشغله کاری لازم نیست در روز اصلی عروسی شرکت کنید، وضعیت روحی و جسمی بهتری خواهید داشت. زیرا دیگر از صبح تا شب درگیر مراسم و فعالیت های عروسی نخواهید بود.
پس این موضوع را در نظر داشته باشید اگر می خواهید در مراسم اصلی پرانرژی تر و شادتر ظاهر شوید تا عکس های بهتر و مراسم بهتری را تجربه کنید، حتما مراسم رسمی را در لیست کارهای مهم عروسی قرار دهید.

برگزاری مجدد مراسم به عنوان یک فرصت

خوبی برگزاری یک مراسم رسمی این است که لازم نیست قبل از عروسی آن را انجام دهید. می توانید این کار را در روز یا روزهای بعد از عروسی واقعی انجام دهید. بنابراین از نظر زمانی محدودیتی برای آن نخواهید داشت و می توانید در زمان مناسب مراسم دیگری برگزار کنید. حال که با مزیت های مراسم رسمی آشنا شدید بد نیست نگاهی به معایب آن بیندازیم.
اگرچه مزایای این کار بیشتر است، اما باید به معایب آن نیز پرداخت.

مضرات برگزاری دو مراسم عروسی

اگر بخواهیم به یک مشکل اشاره کنیم یا در واقع تنها مشکل این مراسم هزینه آن است. طبیعی است که برای برگزاری مراسم اضافی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. اگرچه هزینه های آن با مراسم عروسی واقعی قابل مقایسه نیست، اما همچنان باید هزینه آن را بپردازید. در واقع می توان گفت اگر با پرداخت پول بیشتر مشکلی ندارید، این مراسم مشکلی ندارد.
تنها چیزی که لازم است، اشتیاق و انرژی شما برای برگزاری یک مراسم ساده بدون مهمان در کنار مراسم اصلی است.

هزینه برگزاری مراسم رسمی

بهترین تم هایی که می توانید برای رویدادها استفاده کنید

بعد از اینکه تصمیم به برگزاری مراسم گرفتید، ممکن است به این فکر کنید که چه تمی برای رسمی بودن عروسی بهتر است؟ آیا اصلاً باید موضوع خاصی وجود داشته باشد؟ این یک انتخاب شخصی است و به سلیقه عروس و داماد بستگی دارد. ممکن است علاقه ای به تطبیق نداشته باشید یا ممکن است تم خاصی را به سلیقه خود دوست داشته باشید.
مثلاً برخی از افراد لباس های خود را از نظر رنگ با یکدیگر هماهنگ می کنند. دیگران ممکن است موضوع دیزنی یا اقوام مختلف ایران یا ملت ها را انتخاب کنند. ممکن است اصالتا گیلانی باشید یا به سنت این مردم علاقه مند شده باشید و تصمیم بگیرید لباس سنتی گیلکی بپوشید و عکس و فیلم بگیرید. در نتیجه، شما در انتخاب موضوع آزاد هستید.

بهترین فصل برای برگزاری مراسم

یکی از دغدغه های شما می تواند انتخاب فصل مناسب برای مراسم رسمی باشد. اگرچه این انتخاب کاملاً به شما بستگی دارد، اما نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اگر فصلی که می خواهید برای مراسم انتخاب کنید تابستان است، بهتر است زمانی را انتخاب کنید که در اوج گرما نباشد تا گرما اذیتتان نکند.
اگر فصل پاییز را انتخاب می کنید، بهتر است برای بررسی آب و هوا حواس خود را جمع کنید و بازه زمانی را انتخاب نکنید که احتمال بارندگی زیاد است. باران پودری حتی می تواند مراسم شما را زیباتر کند، اما اگر میزان بارندگی زیاد باشد، می تواند شرایط را برای شما کمی آزاردهنده کند و آرایش یا موهایتان را خراب کند.

بهترین مکان ها

این موضوع نیز مانند موضوع و فصل عکاسی سلیقه ای است، اما شاید بد نباشد یک سری نکات مرتبط با آن را بدانید. اگر می خواهید در جنگل عکس بگیرید و مراسمی برگزار کنید، انتخاب فصل و زمان مناسب بسیار مهم است. باید زمانی را انتخاب کنید که سرما، باران یا رطوبت زیاد نباشد.
بنابراین با رعایت این موارد کوچک می توانید بهترین مراسم رسمی را داشته باشید.

بهترین مکان برای یک مراسم رسمی

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم مهمترین نکات و مسائل مربوط به مراسم رسمی عروسی را بیان کنیم. مهمترین سوالات شما از جمله زمان برگزاری مراسم، فصل مناسب، تم لباس، محل عکاسی، مهمترین مزایا و معایب این مراسم به طور کامل توضیح داده شد. حالا نوبت شماست که تصمیم بگیرید. به یاد داشته باشید که مهمترین چیز آرامش و رضایت شماست. پس با تمرکز و به دور از هرگونه استرس برای این موضوع وقت بگذارید.
مشورت با تیم کاری را فراموش نکنید. افراد حرفه ای با تمام جوانب این کار آشنا هستند و تجربه کافی در این زمینه دارند. بنابراین می توانید توصیه های لازم را از آنها بخواهید و مطابق سلیقه خود کاری را که می خواهید انجام دهید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید بهترین مراسم را برگزار کنید و بهترین خاطره این روز را برای خود به یادگار بگذارید.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات