• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

برای نشون عروس چی میبرن؟

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > برای نشون عروس چی میبرن؟
انتخاب حلقه نشون مناسب

مراسم خودنمایی عروس که به آن «بله برون» نیز می گویند یکی از مراسم ایرانیان است. این مراسم برای آشنایی با خانواده های درجه دو عروس و داماد برگزار می شود. در مراسم نشان دادن عروس، خانواده داماد موظفند انگشتری را به نشانه تعهد به دست عروس بگذارند. در مراسم بله برون مواردی مانند جهیزیه و جهیزیه نیز مطرح می شود و خانواده ها تاریخ عقد را تعیین می کنند. با ما همراه باشید تا با نکات کلیدی این رویداد بیشتر آشنا شوید.

انگشتر روی کدام انگشت نشان داده شده است؟

همه ما می دانیم که حلقه های ازدواج و نامزدی در انگشت چهارم دست چپ قرار می گیرند. شاید خیلی از شما فکر کنید که حلقه ازدواج روی دست چپ گذاشته می شود اما این طرز تفکر بسیار اشتباه است زیرا حلقه ازدواج روی دست راست و انگشت چهارم قرار می گیرد. این امر در برخی کشورها و آداب و رسوم امکان پذیر است. و آداب و رسوم مختلف کمی متفاوت است اما در اکثر آنها حلقه نامزدی عروس را در دست راست عروس می گذارند.

همچنین ببینید: حلقه نامزدی جدید / مدل های جدید حلقه نامزدی

این انگشتر اولین نشانه شما به عنوان یک زن متاهل است و با آن به همه نشان می دهید که تصمیم گرفته اید مسئولیت های بیشتری را بپذیرید. اگر این مراسم به خوبی به پایان برسد، تاریخ را برای خواندن خطبه عقد انتخاب می کنید تا بیشتر با هم آشنا شوید.

حلقه نشان دادن

هدایای مناسب برای مراسم عروسی

اگر به دنبال هدیه ای مناسب برای نمایش عروس هستید این بخش را از دست ندهید! شاید بسیاری از شما فکر می کنید که این مراسم نیازی به هدیه و لوازم زیادی ندارد. اما این باور کاملا اشتباه است. بله، مراسم عروسی نسبت به سایر مراسم عروسی هزینه کمتری دارد، اما توجه داشته باشید که خانواده برای اولین بار است که یکدیگر را ملاقات می کنند و هدیه شما نشان دهنده شخصیت و علاقه شما به عروس و دامادتان است. اشتباه نکنید، هدایای ارزشمند به معنای هدایای گران قیمت نیست، این هدایا می توانند بسیار ارزان باشند اما ارزش معنوی زیادی دارند. در این قسمت به بررسی تعدادی از گیفت های مناسب برای مجالس عروس می پردازیم. برخی از این هدایا عبارتند از:

  • جعبه دسر سفارشی

یک جعبه دسر سفارشی و چند خوراکی جدید و عجیب و غریب برای زوج ها یک هدیه عالی است. دونات ها، ساندویچ ها، کیک ها، چیزکیک ها و شکلات های مورد علاقه آنها را برای شب های دنج درست کنید.

  • گردنبند

گردنبندهای شیک برایشان بگیرید که حروف اولشان روی آن ها هک شده است. به دنبال طلایی در سایه های سفید، رز یا زرد باشید. شما همچنین می توانید رنگ های دو رنگ را بسته به ترجیح آنها انجام دهید.

  • ساعت دو نفره

ساعت های مد روز او و او را برای زوج ها با بودجه کم بخرید. جالب به نظر می رسد که زوج ها اجناس همسانی را بپوشند که خیلی به چشم نمی آیند. این باعث افزایش صمیمیت بین آنها می شود.

بهترین کادو برای دوش عروس 1401

با توجه به موارد فوق، برخی از هدایای مورد علاقه در مراسم نمایش سال 1401 در لیست زیر آورده شده است.

  1. قاب عکس نامزدی
  2. ظروف آشپزخانه سفارشی
  3. طلا
  4. سبد هدیه غذایی خوشمزه
  5. ست کیک و چاقوی کیک
  6. ماگ برای دو نفر
  7. مهر نام
  8. نقاشی دیواری زوج یا علامت شخصی
  9. هدیه پولی

انتخاب حلقه نمایش مناسب

درست است که انگشتر نمایش مدت زیادی در دست شما نمی ماند اما باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید تا بتوانید با توجه به بودجه خود بهترین انگشتر را خریداری کنید. برای این کار باید موارد زیر را انجام دهید.

انتخاب حلقه نمایش مناسب

  • با اشکال الماس و سبک های برش آشنا شوید

قبل از شروع خرید حلقه نامزدی، باید تفاوت بین شکل الماس و مدل برش را درک کنید. محبوب ترین شکل الماس گرد است. اما اشکال دیگری نیز وجود دارند که به اشکال فانتزی معروف هستند که عبارتند از: خیمه شب بازی، گلابی، بیضی، مستطیل، مربع و قلب.

نکته: الماس های برلیانت گرد بیشتر از تمام اشکال و سبک های تراش خورده دیگر قیمت دارند. انتخاب یک شکل فانتزی می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه و انتخاب یک مرکز منحصر به فرد باشد.

سبک برش به نحوه چیدمان صورت های الماسی اشاره دارد. تراش برلیانت به دلیل اینکه چگونه درخشندگی الماس را به حداکثر می‌رساند، محبوب است. این سبک برش را می توان در طیف گسترده ای از اشکال، از گرد تا بیضی تا مربع (کات پرنسس) تا مارکی مشاهده کرد. محبوب ترین ترکیب شکل و برش برای حلقه نامزدی، برش گرد است که دارای 57 یا 58 وجه است.

استپ کات یکی دیگر از سبک های برش محبوب برای شوهای عروس است. برش های استپ دارای خطوط بلند و براقی هستند که به آنها درخشندگی ظریف و پیچیده ای می بخشد. یک برش پله ای محبوب، برش زمرد است – شکل مربع یا مستطیل با ردیف های متحدالمرکز از صورت های موازی و گوشه های اریب. در مقابل، الماس های تراش برلیانت مربع یا مستطیل شکل هستند اما به سبک درخشان تراشیده می شوند.

نکته: برش های پلکانی رنگ و شفافیت خود را بیشتر نشان می دهند، در حالی که برش های روشن در پنهان کردن رنگ و اجزای آن بهتر است. اگر برای برش پله ای خرید می کنید، رنگ و وضوح بالا را در نظر بگیرید.

الماس های تراش زمرد بیشتر به خاطر ظاهر زیبای تالار آینه ها شناخته می شوند تا درخشندگی.

همچنین ببینید: ویژگی های الماس خوب

  • به الماس ها در نورهای مختلف نگاه کنید

انتخاب زیورآلات گزینه بسیار مناسبی برای خرید حلقه ازدواج است. در انتخاب جواهرات مناسب بهتر است آن را در شرایط نوری مختلف امتحان کنید. نور روز، نور فلورسنت، نور نقطه ای – یک الماس در شرایط نوری مختلف بسیار متفاوت به نظر می رسد.

بسیاری از جواهرسازان از نور سفید استفاده می کنند که درخشندگی و آتش الماس را نمایان می کند و باعث می شود بیشتر الماس ها خیره کننده به نظر برسند. با این حال، بیشتر موقعیت های روزمره از چنین نورپردازی چشمگیری تشکیل نمی شوند. مطمئن شوید که الماس شما در شرایط نوری متوسط، مانند فضای باز در نور یا سایه، یا زیر نور پراکنده و فلورسنت یک دفتر کار یا نور گرم و پراکنده رایج در اکثر خانه ها، کار می کند.

توجه داشته باشید که نور فلورسنت درخشندگی الماس را نشان می دهد، در حالی که نورهای رشته ای آتش الماس را بیرون می آورند.

ترکیبی از لامپ های فلورسنت و رشته ای برای نشان دادن درخشش و آتش الماس ایده آل هستند.

  • فلز مناسب برای ساخت حلقه عروس را انتخاب کنید

طلای زرد، رزگلد، طلای سفید و پلاتین از فلزات محبوب برای حلقه عروس هستند. طلا و پلاتین ویژگی های متفاوتی دارند. رنگ آنها همچنین می تواند ظاهر یک جواهر را تغییر دهد و رنگ سنگ های قیمتی موجود در انگشتر را متفاوت نشان دهد.

انواع فلز:

طلای زرد یک کلاسیک است. هزاران سال است که از آن در جواهرات استفاده می شود. رنگ، کمیاب و درخشندگی آن (ظاهر سطح یک ماده در نور بازتاب شده) مسحور شده است. طلای خالص نرم است، بنابراین معمولاً با فلزات دیگر آلیاژ می شود. عیار اصطلاحی است که برای بیان ظرافت طلا به کار می رود که بر اساس 24 قسمت است. طلایی که 75 درصد خالص است – طلای 18 عیار – 18 قسمت طلا و شش قسمت دیگر فلزات برای ایجاد یک آلیاژ است. محبوب ترین ظرافت در ایالات متحده – طلای 14 عیار – 14 قسمت طلا و 10 قسمت دیگر فلزات است.

همچنین ببینید: تالار پارسیس / تالار زیبا و مجلل در چنوب غرب تهران

توجه: فلزات با محتوای طلای بالاتر رنگ غنی‌تر، سنگین‌تر، نرم‌تر (کمی بیشتر مستعد فرورفتگی و خراش) و گران‌تر خواهند بود.

رزگلد سالهاست که یکی از انتخاب های محبوب بوده است. در دوران یکپارچهسازی با سیستمعامل (1935 تا 1950) اغلب در حلقه های عروس استفاده می شد. معمولاً از آلیاژ طلا با مس و نقره ساخته می شود که رنگ صورتی گرم به آن می دهد. شرکت ها به دقت از ترکیبات اختصاصی خود محافظت می کنند.

طلای سفید از آلیاژ کردن طلای خالص با فلزات سفید مانند نیکل یا پالادیوم در میان دیگران ساخته می شود. این یک انتخاب زیبا و بادوام برای حلقه نامزدی است. طلای سفید معمولاً با رودیوم، فلزی از گروه پلاتین، روکش می شود تا رنگ سفیدتری به آن بدهد. این می تواند به مرور زمان از بین برود. جواهرات طلای سفید معمولاً نیاز به آبکاری دارند، یا طلای سفید کمی زرد در زیر ممکن است شروع به نمایان شدن کند. با این حال، انجام آن آسان و نسبتاً ارزان است. به سادگی از جواهر فروش محلی خود برای این خدمات بخواهید.

پلاتین یک فلز سفید مایل به خاکستری است که بسیار بادوام و مقاوم در برابر خوردگی است. از آنجایی که پلاتین در حالت خالص نرم است، معمولاً با سایر فلزات گروه پلاتین مانند ایریدیوم یا روتنیم آلیاژ می شود.

در این رابطه ببینید: تمیز کردن و جلا دادن طلا، جواهرات و نقره، آشنایی با 7 روش برای جلا دادن طلا و جواهرات

تاثیر رنگ فلزات بر قیمت حلقه عروسی

طلای سفید و پلاتین انتخاب های خوبی برای حلقه نامزدی الماس هستند که بر اساس مقیاس رنگی GIA در محدوده بی رنگ تا تقریباً بی رنگ – از D تا J – درجه بندی می شوند، زیرا بی رنگ بودن الماس را برجسته می کنند.

رنگ فلز در سراسر الماس منعکس شده است. قرار دادن یک الماس بی رنگ در شاخک های زرد می تواند آن را زردتر نشان دهد. ساختارهای طلا و رزگلد به الماس هایی با درجه رنگ پایین تر یا الماس های رنگی یا سنگ های رنگی ترجیح می دهند زیرا می توانند به افزایش رنگ سنگ قیمتی کمک کنند. اگر الماسی با رنگ زرد یا قهوه ای متمایز را برای لباس عروس خود در نظر می گیرید، رنگ طلایی سفید یا پلاتین ممکن است در عوض بر رنگ سنگ برای تضاد تأکید کند.

حلقه مراسم عقد

  • سنگ های کناری را در نظر بگیرید

سنگ های کناری روشی خیره کننده برای پوشاندن حلقه ازدواج و بزرگتر نشان دادن آن هستند. انتخاب های محبوب عبارتند از حلقه سه سنگ، اضافه کردن هاله، از جمله الماس کانال، سنگ فرش یا مهره در امتداد ساقه حلقه، و افزودن نگین های رنگی یا سنگ تولد. اگر سنگ‌های کناری الماسی می‌خواهید، آن‌هایی را با درجه‌های 4Cs مشابه سنگ مرکزی انتخاب کنید. اگر می خواهید سنگ ها مطابقت داشته باشند، مهم است که درجه رنگ مشابهی داشته باشید.

زمرد سنگ تولد ماه می است. این زمردهای گلابی شکل ظاهری منحصر به فرد به این انگشتر می بخشد و هاله الماس ظاهری مجلل به آن می بخشد.

انگشتر سه سنگی: انگشتر سه سنگی که به عنوان حلقه سه تایی نیز شناخته می شود، نماد دوستی، عشق و وفاداری یا گذشته، حال و آینده است. برای افزودن به معنای رمانتیک آن می توانید سنگ تولد عروس را برای حلقه نامزدی انتخاب کنید.

یاقوت کبود سنگ تولد ماه سپتامبر است. این نماد وفاداری و اشراف است و تضاد رنگ واقعاً می تواند الماس مرکزی را برجسته کند.

تنظیم هاله: اضافه کردن الماس های سنگ فرش در اطراف سنگ مرکزی حلقه نامزدی و روی ساق می تواند سنگ مرکزی را بزرگتر نشان دهد و درخشندگی بیشتری به حلقه نامزدی شما بیافزاید. اکثر حلقه ها هاله یک یا دوتایی دارند، اما محدودیتی برای تعداد هاله ای که می توانید اضافه کنید وجود ندارد!

توجه داشته باشید که مهمترین نکته در مراسم عروسی و خواستگاری علاقه دو نفر و تفاهم آنها با یکدیگر است، پس سعی کنید به جای دعوا با مسائل پیش پا افتاده ای مانند تماس چشمی، بهترین تجربیات زندگی خود را از بین ببرید. در این مطلب سعی کردیم تمامی موارد لازم در مورد مراسم شوی عروس را برای شما عزیزان مرور کنیم. امیدواریم مطالب مورد پسند شما واقع شده باشد.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات