• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

آباژور مناسب جهیزیه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > آباژور مناسب جهیزیه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
آباژور جهیزیه

خلاصه : اگر قصد دارید جهیزیه خود را متفاوت کنید، خرید آباژور را حتما در برنامه قرار دهید. آباژورها می توانند انتخابی ارزان اما مهم باشند.

خرید وسایل منزل برای عروس یک کار خوشایند اما گاهی سخت است. معمولاً هنگام خرید لوازم جهیزیه، مخصوصاً دکوراسیون، مهم است که همه چیز را بر اساس سبک و دیزاین خانه انتخاب کنید. در میان چیدمان دکوراسیون ها، اتاق خواب برای عروس خانم ها اهمیت زیادی دارد زیرا محل استراحت و استراحت آنهاست. برای داشتن دکوراسیون اتاق خواب شیک باید علاوه بر سرویس خواب به آباژور اتاق خواب عروس نیز توجه کنید.

آباژورها با نورپردازی عالی و ظاهر دکوراتیو خود می توانند جلوه زیبایی به دکوراسیون اتاق خواب ببخشند. آنها همچنین یک محیط آرام و رمانتیک ایجاد می کنند. به همین دلیل وجود آباژور در اتاق خواب عروس اهمیت زیادی در خرید جهیزیه دارد.

شاید انتخاب آباژور یا چراغ خواب برای اتاق عروس کمی سخت به نظر برسد. این مطلب را نوشتیم تا انتخاب بهترین چیدمان آباژور ایستاده هنگام خرید جهیزیه عروس را آسان کنیم. با مطالعه این مقاله می توانید با توجه به دکوراسیون اتاق خواب و بودجه خود مناسب ترین آباژور را با قیمتی مناسب از شرکت سازنده خریداری کنید.

آباژور در چه سبک و آیا مدلی در بازار موجود است؟

شناخت مدل و مدل آباژورها نقش مهمی در خرید یک آباژور شیک و زیبا در محیط دارد. اگر سبک دکوراسیون با آباژور همخوانی نداشته باشد، آباژور آن جلوه تزیینی و شیک مورد نظر شما را نخواهد داشت. در حال حاضر چراغ رومیزی، چراغ ایستاده (جنب نشیمن) و چراغ دیواری در بازار موجود است.

آباژورهای ایستاده و رومیزی هر کدام سبک های متفاوتی دارند. سایه ایستاده دارای طرح ها و اشکال مختلف در سبک های کلاسیک، مدرن و مینیمال است. آباژور رومیزی نیز دارای تنوع بالایی در شکل و مدل در سبک های کلاسیک، مدرن، سلطنتی و فانتزی می باشد. برای زیبایی اتاق نشیمن و اتاق خواب خود می توانید از آباژورهای مدرن فروهر دیزاین استفاده کنید.

در این بین اکثر عروس و دامادها از آباژور رومیزی برای اتاق خواب استفاده می کنند. اما برخی نیز مدل ایستاده یا دیواری آن را برای اتاق خواب خود ترجیح می دهند. تنها با دانستن نکات اصلی خرید آباژور می توانید بهترین خرید را در بین مدل های مختلف انجام دهید.

در خرید آباژور اتاق خواب عروس به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه آباژور اتاق خواب نیاز شما را از نظر زیبایی و نور برطرف کند باید به چند نکته توجه کنید. این نکات برای خرید آباژور اتاق خواب عبارتند از:

1- توجه کن به سبک دکوراسیون اتاق خواب

توجه به سبک دکوراسیون منزل و اتاق خواب یکی از مهم ترین نکات خرید آباژور است. اگر اتاق خواب شما سبک مدرن دارد، یک میز یا چراغ ایستاده مدرن انتخاب کنید. آباژورهای مدرن به راحتی در بین سبک های دیگر قابل تشخیص هستند.

مدل های هندسی، خطوط تیز، اشکال خاص با انواع فلز نقره، سنگ، چوب، شیشه، سرامیک از ویژگی های سبک مدرن است. اگرچه آباژورهای پایه ظریف، تک رنگ و فلزی با کلاهک ساده و استوانه ای نیز در این دسته قرار می گیرند.

اگر اتاق خواب شما سبک کلاسیک دارد، یک چراغ رومیزی یا پایه کلاسیک انتخاب کنید. مدل های کلاسیک بر خلاف سبک مدرن، بیشتر بدنه ای از چوب با پایه تراشیده یا ساده، فلز سرامیکی یا طلایی و کلاهک چین دار یا منگوله دار دارند.

کلاهک های مخروطی شکل که نور را از لبه به سمت پایین پخش می کند متعلق به سبک کلاسیک است. همچنین در این مدل کلاه می تواند طرح دار و رنگارنگ باشد.

آباژور عروس

اگر از آباژورهای کلاه دار به سبک مدرن یا کلاسیک خوشتان نمی آید، از آباژورهای چوبی با طرح های مختلف استفاده کنید. این سبک آباژورها علاوه بر اینکه حس آرامش و زیبایی طبیعت را به اتاق شما می آورند، از نظر نورپردازی و دکوراسیون نیز جذابیت بیشتری دارند.

2- توجه به رنگ دکوراسیون اتاق خواب

رنگ آباژور در تاثیر آن در دکوراسیون و میزان تابش نور نقش بسزایی دارد. اگر دوست دارید نور ملایمی داشته باشید، یک چراغ رومیزی با رنگ تیره انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که در اتاق خواب با رنگ تیره و دکوراسیون غالب، آباژور تیره دیگر تاثیری ندارد. بنابراین در فضاهای تاریک بهتر است از سایه هایی با رنگ های روشن (کرم، شیری، شکلاتی) استفاده شود. با وجود این صحبت ها، اگر همچنان علاقه مند به استفاده از رنگ تیره هستید، رنگ های خنثی تیره مانند: خاکستری یا قهوه ای را انتخاب کنید.

اگر می خواهید آباژور اتاق خوابتان بیشتر از سرویس خوابتان به چشم بیاید، از یک آباژور با رنگ های شاد استفاده کنید. اگر نور کمی از آباژور در اتاق وجود دارد، از رنگ های شاد اما غنی استفاده کنید. اگر نمی خواهید آباژوری با رنگ شاد مانند: قرمز، سبز، زرد داشته باشید، رنگ های خنثی گرم مانند: طلایی و بژ را انتخاب کنید.

اگر نور ملایمی می خواهید، اما مدل مد نظر شما کلاهک ندارد، می توانید از کلید دیمر در آباژور مدرن استفاده کنید. با این کلید می توانید شدت نور را کم یا زیاد کنید.

3- توجه به قیمت آباژور

البته استفاده از تجهیزات باکیفیت در قیمت آباژور نقش بسزایی دارد. اما فروشگاهی که از آن خرید می کنید نیز نقش مهمی در قیمت دارد. اگر مواد باکیفیت را مستقیماً از سازنده خریداری کنید، مطمئناً هزینه کمتری نسبت به خرید از فروشگاه ها خواهید داشت.

فروهر دیزاین تولید کننده آباژورهای مدرن با کیفیت بالا می باشد. این تولید کننده برخلاف اکثر تولیدکنندگان، محصولات خود را به صورت تکی و عمده به فروش می رساند.

4- توجه به جنس و کیفیت آباژور اتاق خواب عروس

امروزه آباژورهایی با متریال های مختلفی مانند: چوبی، شیشه ای، سرامیک، برنز، استیل، سنگ، رزین، فلز و پلی استر در بازار وجود دارد.

به سبک کلاسیک، آباژورهایی با متریال چوب، کریستال، فلز تیره برنز، سرامیک، شیشه با مدل های مختلف در بازار موجود است.

به سبک مدرن، همچنین آباژورهایی با متریال: چوب، فلز با رنگ براق، شیشه، استیل، سنگ و رزین با مدل های مختلف در بازار یافت می شود.

با توجه به تنوع بالا از نظر جنس بدنه و کلاهک، انتخاب آباژور مناسب از نظر جنس مناسب نقش مهمی در عمر آن و ایمنی شما دارد. برای آباژورهای کلاهدار، نوعی را انتخاب کنید که در اثر گرمای لامپ نسوزد یا رنگ آن خیلی زود تغییر کند. اگر نمی خواهید درگیر انتخاب نوع و رنگ سایه پارچه (کلاهک) شوید، از آباژور تمام چوب استفاده کنید.

آباژور مناسب برای عروس

از نظر جنس بدنه بهترین انتخاب آباژور چوبی است. زیرا با چراغ رومیزی چوبی دیگر نگران داغ شدن فلز و تغییر رنگ کلاهک آن نخواهید بود. همچنین این مدل های آباژور همیشه خاص هستند و هرگز تکراری نمی شوند.

اگر آباژور اتاق خواب عروس به درستی انتخاب شود، زیبایی اتاق شما را دو چندان کرده و محیط را رمانتیک می کند. در بین انواع آباژور، مدل های مدرن طرفداران بیشتری دارند. زیرا آباژورهای مدرن با سبک جدید دکوراسیون و لوازم منزل سازگاری بیشتری دارد و به راحتی می توانید آن را با سایر لوازم منزل هماهنگ کنید.

آباژور متناسب با دکوراسیون جلوه خاصی به فضا می دهد و سلیقه شما را به رخ همه می کشد. بنابراین امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب بهترین آباژور کمک کند.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات