• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

راهنمای خرید سفره عقد برای عروس و داماد

تشریفات عروسی > دسته‌بندی نشده > راهنمای خرید سفره عقد برای عروس و داماد
راهنمای خرید سفره عقد برای عروس و داماد

خریدن سفره عقد برای عروس و داماد یکی از مراسم های سنتی و قدیمی جهت زوج های جوان می باشد. قبل از برگزاری جشن عقد معمولا عروس و داماد یک فهرستی از وسایل مورد نیاز را با یکدیگر به توافق رسیده و هر کدام مسئول تهیه برخی از آن ها می شوند. با توجه به هزینه های بالای بعضی از این وسایل این روزها می توانید تنها به دنبال خرید وسایل اورجینال بوده و از خرید برخی وسایل دیگر چشم پوشی کنید. اگر مراسم عقد شما نزدیک است، با ما همراه شوید تا با این لیست و وسایل ضروری و غیر ضروری آن آشنا شویم.

و عروسی را با یکدیگر برگزار کرده تا بتوانند در هزینه ها صرفه جویی کرده و در پرداخت آن با یکدیگر همکاری کنند. هزینه مراسم عقد اگر به صورت جداگانه نیز برگزار شود، در هر شهر و فرهنگ می تواند متفاوت باشد اما اغلب هزینه مراسم عقد بر عهده عروس و مراسم عروسی برعهده داماد است. هزینه خرید وسایل اما بر عهده هر دو شخص است. یعنی وسایل داماد را عروس و وسایل عروس را داماد تهیه می کند. مانند بسیاری از رسم های ایرانی دیگر، خرید عقد برای عروس و داماد به سال ها قبل باز می گردد. با این تفاوت که در سال های پیش خرید عقد تنها محدود به چند وسیله جزئی مانند یک طلای سبک و لباس نو برای عروس و لباس نو برای داماد بوده است اما به تدریج با تغییر سبک زندگی این وسایل به مرور افزایش پیدا کرد. بسیاری از وسایلی که در لیست خرید عقد برای عروس و خرید عقد برای داماد قرار می گیرد، کاملا وسایل غیر ضروری است که می توان از آن ها چشم پوشی کرد.

اگر می خواهید کمی بیشتر هزینه کنید و مراسمتان جشن و پایکوبی بیشتری داشته باشد، می توانید مراسم عقد خود را در منزل برگزار کنید. شما می توانید خودتان یک سفره عقد ساده در منزل بچینید و وسایل پذیرایی را به شکلی ساده و کم هزینه انتخاب کنید. اگر هم دوست دارید مراسم عقدتان لاکچری و عالی برگزار شود، تالار و باغ های مختلفی در هر شهر وجود دارد که می توانید مراسم خودتان را در آن برگزار کنید. شما می توانید از دیزاینرهای مختلف بخواهید سفره عقد را به سبک مدرن یا کلاسیک و به سلیقه خودتان بچیند. پذیرایی هم می تواند به شکل حرفه ای و عالی برگزار شود. این نوع عقد هزینه بسیار بیشتری در مقایسه با انواع دیگر برای شما خواهد داشت.

بعد از آن که با رسم و رسوم های مراسم عقد کاملا آشنا شدیم، می خواهیم بدانیم که چه وسایلی در فهرست خرید عقد برای عروس و داماد قرار می گیرد. مانند هر رسم دیگر، این لیست نیز می تواند با توجه به فرهنگ خانواده و هر شهر متفاوت باشد. همچنین با توجه به بودجه و توان مالی می توانید برخی از این لیست را کم یا اضافه کنید. با توجه به آن که هزینه های زندگی بالا است، بهتر است مراسم خود را ساده برگزار کنید و در هزینه های مراسم صرفه جویی کنید. در ادامه با لیست خرید عقد برای عروس و خرید عقد برای داماد آشنا می شویم که معمولا در اغلب شهرهای ایران تهیه می شود.

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات