• شماره موبایل
  • ایمیل : info@shabaranour.com

دلایل ازدواج نکردن / هرگز در این شرایط ازدواج نکنید

تشریفات عروسی > اجاره باغ و تالار > دلایل ازدواج نکردن / هرگز در این شرایط ازدواج نکنید
هرگز در این شرایط ازدواج نکنید

دلایل ازدواج نکردن چیست؟ در سال های اخیر با کاهش شدید ازدواج در بین جوانان مواجه بوده ایم. فکر میکنی چرا این اتفاق افتاد؟ در گذشته اکثر ازدواج ها به روش سنتی انجام می شد و تنها برخی از آنها موفق بودند. امروزه به دلیل افزایش سطح سواد جامعه و بی توجهی به کلیشه ها، میانگین سن ازدواج افزایش یافته است. این تنها یکی از دلایل ازدواج نکردن است.

دلایل ازدواج نکردن در جوانان چیست؟

به طور کلی دلایل ازدواج نکردن جوانان به سه دسته کلی تقسیم می شود. این سه دلیل عبارتند از:

  1. عروسی گران است

یکی از دلایل ازدواج نکردن جوانان، هزینه های ازدواج و تشریفات عروسی است. طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، زوج هایی که امروز ازدواج می کنند، از نظر مالی با ثبات تر از آنهایی هستند که ازدواج نمی کنند.

به عنوان مثال، 40 درصد از بزرگسالان متاهل (18 تا 34 سال) 40000 دلار یا بیشتر درآمد داشتند، در حالی که تنها 20 درصد از بزرگسالان مجرد در همان محدوده سنی درآمد داشتند.

همچنین ببینید: سند ازدواج (فهرست سالن ها و سند ازدواج در تهران)

بسیاری از زوج ها ترجیح می دهند از این پول عروسی برای تعطیلات یا خرید خانه جدید استفاده کنند.

  1. زنان مجرد و بدون فرزند شادتر هستند

یکی از دلایل ازدواج نکردن زنان جوان عدم آمادگی آنها برای بچه دار شدن است. زنان و مردان امروزی به دلیل مشغله زیاد در داخل و خارج از خانه، توانایی و زمان لازم برای تربیت و نگهداری از فرزندان خود را ندارند.

علاوه بر این، پل دولان، استاد علوم رفتاری در دانشکده اقتصاد لندن، هنگام بحث در مورد کتاب جدید خود، هیچ چیز همیشه شاد، گفت: «اگر مرد هستید، احتمالاً باید ازدواج کنید. “اگر زن هستی، خودت را اذیت نکن.” به این دلیل که دولان، پس از بررسی داده‌های نظرسنجی استفاده از زمان آمریکا برای تعیین سطح شادی افراد مجرد، متاهل، مطلقه، جدا شده و بیوه، دریافت که زنان مجرد و بدون فرزند شادترین زیر گروه هستند و اضافه کرد که طول عمر بیشتر است.

  1. شما از طلاق می ترسید

یکی دیگر از دلایل ازدواج نکردن، ترس از طلاق است. شاید دلیلی بدبینانه برای هرگز ازدواج نکردن به نظر برسد، اما ترس از طلاق احتمالی، همراه با استرس قانونی، مالی و عاطفی ناشی از پایان دادن به ازدواج، برای برخی دلیل قانع کننده است.

وندی دی. منینگ، یکی از مدیران مرکز تحقیقات خانواده و ازدواج بولینگ گرین، به وال استریت ژورنال گفت: “ترس از طلاق یا شبح طلاق در ذهن مردم وجود دارد.” آنها نمی خواهند اشتباه کنند، بیشتر صبر می کنند تا ازدواج کنند تا ازدواجشان قطعی شود.

همچنین ببینید: حلقه ازدواج (مدل های جدید و زیبای حلقه نامزدی)

این مرکز اخیرا تحقیقاتی را در مورد آمار طلاق در کشور انجام داده است که در واقع روند کاهشی داشته است. در سال 2017، این نرخ به 16.1 طلاق در هر 1000 ازدواج کاهش یافت که کمترین میزان در 40 سال اخیر است. اما بسیاری بر این باورند که این به این دلیل است که زوج ها به دلیل ترس از طلاق ازدواج را به تاخیر می اندازند.

در یک نظرسنجی از زوج های 18 تا 36 ساله در کلمبوس، اوهایو، که در سال 2011 در مجله روابط خانوادگی منتشر شد، محققان کورنل و دانشگاه مرکزی اوکلاهاما دریافتند که پاسخ دهندگان نگران طلاق هستند. «حدود 67 درصد گفتند که نگران پیامدهای اجتماعی، عاطفی و اقتصادی احتمالی جدایی هستند.

هرگز در این شرایط ازدواج نکنید!

در قسمت های قبل برخی از دلایل ازدواج نکردن را بیان کردیم. این دلایل با نگاهی کلی به جامعه جمع آوری شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اما در این قسمت شرایطی را برای شما شرح می دهیم که هرگز در چنین شرایطی ازدواج نکنید.

شرایط خطرناک ازدواج

هرگز با شرایط زیر ازدواج نکنید!

  • وقتی فقط یک ارتباط سطحی دارید

یکی از اجزای اساسی هر ازدواج قوی، توانایی برقراری ارتباط است. هر چه ارتباط در یک ازدواج کم عمق تر باشد، در هر جنبه دیگری از رابطه تضادها بیشتر خواهد بود. برای مثال، مهارت‌های ارتباطی ضعیف شما را از حل مشکلاتتان باز می‌دارد، زیرا نمی‌توانید در مورد مسائل به شیوه‌ای کارآمد صحبت کنید.

اگر مهارت های ارتباطی شما ضعیف باشد، هرگز نمی توانید در مورد مسائل واقعا مهم رابطه خود بحث کنید. بنابراین، ناتوانی در برقراری ارتباط به طور طبیعی شما را در موقعیت بسیار خطرناکی در ازدواج قرار می دهد.

بنابراین، در نظر بگیرید که چه چیزی مانع برقراری ارتباط خوب می شود. سه حوزه برای بررسی وجود دارد. هنگامی که نسبت به همسر خود نگرش گناه آلود نشان می دهید، از کلمات گناه آلود استفاده می کنید یا اقدامات گناه آلود انجام می دهید، بلافاصله مانعی در توانایی شما برای برقراری ارتباط ایجاد می کند.

توجه داشته باشید!

هرگز قبل از بهبود مهارت های ارتباطی خود به ازدواج فکر نکنید زیرا منجر به نارضایتی و طلاق می شود. با این کار باعث می‌شوید اطرافیانتان درباره ازدواج فکر منفی کنند. این می تواند یکی از دلایل عدم ازدواج با جوانان باشد; زیرا آنها ابتدا محیط اطراف خود را بررسی می کنند.

با این شرایط هرگز ازدواج نکنید

  • وقتی درگیر جنگ قدرت می شوید

آیا با همسرتان رقابت می کنید که ببینید چه کسی هدایت خانواده شما را کنترل می کند؟ آیا در مورد اینکه چه کسی در تصمیم گیری حرف آخر را می زند دعوا می کنید؟ آیا با بی احترامی به همسرتان در مقابل فرزندانتان اقتدار همسرتان را تضعیف می کنید؟ اگر چنین است، با همسرتان درگیر جنگ قدرت هستید.

چرا جنگ قدرت برای ازدواج شما خطرناک است؟ زیرا وقتی برای کنترل می جنگید و مبارزه می کنید، هدفی را که برای آن ازدواج کرده اید، یعنی یگانگی، تضعیف می کنید. در ازدواج، زن و مرد قرار است با هم به عنوان یک واحد کار کنند، نه اینکه برای کتک زدن هم تیمی خود دعوا کنند.

جنگ قدرت یک مسئله بسیار جدی است زیرا نشان می دهد که شما مهمترین عنصر ازدواج خود را از دست داده اید، عشق قابل اعتماد به یکدیگر.

در چنین شرایطی ازدواج اصلاً صلاح نیست; همچنین با این کار یکی از دلایل مهم ازدواج نکردن را در ذهن فرزندانتان می کارید. با دیدن درگیری ها از برقراری رابطه عاطفی ناامید می شوند.

  • فقدان روابط عاشقانه و صمیمیت

یکی از دلایل ازدواج نکردن جوانان، عدم محبت و صمیمیت بین والدین است.

بسیاری از زوج ها می پرسند که آیا واقعاً داشتن روابط عاشقانه و صمیمیت در زندگی مشترکشان مهم است؟ برخی از افراد به من گفته اند که معتقدند روابط عاشقانه فقط برای تازه ازدواج کرده ها لازم است. این کاملا اشتباه است. اگر از نبود روابط عاشقانه و صمیمیت رنج می برید، بهتر است ابتدا این موضوع را با یک مشاور در میان بگذارید.

صمیمیت و عشق در یک رابطه بسیار مهم است. اگر قبل از ازدواج جاذبه و عشق به یکدیگر ندارید، در این شرایط حتما از ازدواج اجتناب کنید.

  • شما به ازدواج اعتقاد ندارید

از ازدواجی که فقط به دلایل تاریخی، اقتصادی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی شروع شده است خودداری کنید. این ازدواج ها به عنوان ازدواج های کور نیز شناخته می شوند. شما برای تصمیم می توانید از دین، تاریخ و غیره کمک بگیرید. اما اگر شخصاً اعتقادی به ازدواج ندارید و فقط به دلایل تاریخی، مذهبی و سنتی تصمیم به ازدواج دارید، هرگز این کار را نکنید.

شرایط خطرناک ازدواج

علاوه بر دلایل ازدواج نکردن که در قسمت های قبل بررسی کردیم. وقتی فردی که به دنبالش هستید از نظر عاطفی بالغ نیست، بهترین های شما را نشان نمی دهد، سعی می کند شما را کنترل کند و مشکل اعتیاد دارد. شرایط خطرناکی برای ازدواج وجود دارد. ما به بررسی این عوامل ادامه خواهیم داد، با ما همراه باشید.

شرایط خطرناک ازدواج

دو نکته مهم که قبل از ازدواج باید به آن توجه کنید بلوغ فرد مورد نظر و همراهی او در مراحل مهم زندگی شماست.

اگر فردی که می خواهید این است ویژگی اگر آن را نداشته باشید صدمات جبران ناپذیری به خود و طرف مقابل وارد خواهید کرد.

  • او هنوز از نظر عاطفی بالغ نشده است

یکی دیگر از نشانه های اصلی که نشان می دهد نباید ازدواج کنید این است که فردی که به دنبال او هستید از نظر عاطفی نابالغ است. ازدواج یعنی ساختن یک زندگی مشترک، پس انتظار فراز و نشیب های زیادی را داشته باشید.

در طول مسیر، شما کسی را می خواهید که بتواند احساسات شما را کنترل کند. نه کسی که نتواند خودش را جمع و جور کند یا در اولین مانع از هم بپاشد.

اگر شریک زندگی شما حتی نمی تواند بدون عصبانیت یا حالت تدافعی وارد یک گفتگوی حساس شود، احتمالاً بهتر است فعلاً ازدواج را متوقف کنید.

  • او بهترین های شما را به نمایش نمی گذارد

اگر نامزدتان شما را تشویق نمی کند که بهترین باشید، با فرد مناسبی نیستید.

اگر او:

  • شما را پایین می آورد
  • شما را از استفاده از فرصت ها منصرف می کند
  • نظرات و تصمیمات شما را به حداقل می رساند
  • اعتماد به نفس شما را ضعیف می کند
  • به شما انگیزه نمی دهد آرزو هایت دنبال کن

پس ارزش ازدواج نداره!

1 دیدگاه

دسته‌ها

بایگانی‌ها

اطلاعات